loading...

طراحي و دكوراسيون داخلي

دكوراسيون داخلي

بازدید : 254
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ضوابط طراحي نما (راهبردي)

در ضوابط طراحي نما آمده است : قبل از آغاز طراحي نما، لازم است يكي از دوسبك كلاسيك يا مدرن را انتخاب كنيد. در سبك كلاسيك استفاده از (كتيبه، قوس، تناسب و تقارن و سرستون) تحت نظر است و در سبك مدرن از (مصالح جديد، خطوط و سطوح صاف، انعطاف عناصر بدون پيچيدگي و…) استفاده مي‌شود.

توجه! براي پيروي از ضوابط طراحي نما ، استفاده از نما‌هاي كلاسيك براي پلاك‌هايي كه سقف آن‌ها داراي شيب مي‌باشد، ممنوع است. در صورت هماهنگي با ساختمان‌ها مجاور، استفاده از هر دو سبك بلامانع است و مشكلي ايجاد نمي كند.

ضوابط طراحي نما در طراحي خط آسمان:

بر اساس ضوابط طراحي نما ، استفاده از الحاقات تئيني و نمايشي مانند (گچ بري، لوزي و مجسمه) در خط آسمان ممنوع بوده و استفاده آن در كل بدنه يا نما، غير قانوني است. براي سقف‌هاي شيبدار، بايد از مصالحي از جنس سفال طبرستان يا روف متمايل به رنگ آجري يا سفالي استفاده شود. از جمله ضوابط طراحي خط آسمان به صورت برجسته، استفاده از عناصري ماننده پروفيل در قرنيز بالاي بام (طيف رنگي روشن – تيره) يا چوب در شكست‌ها، با خطوط صاف، منظم و داراي شكست‌هاي منطقي است.

ضوابط طراحي مربوط به جنس و رنگ مصالح:

در ضوابط طراحي نما، طراحي بدنه اصلي به دو صورت قابل انجام است:

در صورتي كه از يك نوع مصالح در بدنه استفاده شود (موارد زير الزامي است):

استفاده از مطالح تيره، مصالح روشن مانند تراورتن كرم يا سفيد، سيمان شسته روشن و… به همراه چفت ممنوع است.
ضروي است از سنگ ازاره تراورتن خاكستري يا قهوه اي استفاده شود.
پروفيل قهوه‌اي يا با طرح چوب استفاده شود.
در قرنيز بام (تخت و شيبدار) از پروفيل قهوه‌اي يا به طرح چوب استفاده شود.
در صورتي كه از تركيب چند نوع مصالح در بدنه استفاده شود(موارد زير الزامي است):

توصيه مي‌شود از موارد زير براي جلوگيري از يكنواختي و ايجاد تنوع بصري در بدنه نما با تركيب چند مصالح و با ايجاد حجم (فرورفتگي و برجستگي) استفاده شود:

استفاده از تراورتن سفيد، كرم يا چفت (با بندكشي خاكستري) + سنگ قيچي (سيلور دودي، شكلاتي، گردويي، بژ، ليمويي و قرمز) يا سنگ بادبر ، تراورتن بافت دار (تيشه‌اي زرين نشده) + چوب قابل استفاده در نما (mdf) يا آجر نماي نسوز با طرح انگليسي به رنگ (قرمز، قهوه‌اي و..) با انجام بندكشي به رنگ روشن ، سنگ ازاره

ضوابط طراحي نما در خط نشست زمين:

در خط نشست زمين، استفاده از سنگ ازاره تيره رنگ به ارتفاع حداقل ۴۰ سانتي متر و مصالح مصرفي تراورتن قهوه‌اي يا خاكستري سيلور به طوري كه با رنگ غالب بدنه متناسب باشد الزامي است.(اندازه ارائه شده مي‌تواند، به فاصله زمين تا همكف امتداد داشته باشد.)

ضوابط طراحي ورودي

در موارد زير، به ضوابط طراحي نما در زمينه طراحي ورودي پرداخته ايم:

هماهنگي مصالح استفاده شده در بدنه نما با جنس مصالح استفاده شده در ورودي (ديوار حياط و ورودي گذرگاهي)
الزامي است كه ورودي اصلي ساختمان با طراحي پيش فضاي ورودي (فضاي عقب نشيني) با كمينه ۴۰ و بيشينه ۱٫۵۰ سانتي متر و استفاده از باغچه‌ها و فلاورباكس (جعبه گل) با توجه به تناسب با فضاي ساختمان انجام شود.
تناسب ارتفاع به عرض و سردر ورودي بين ۲۰-۳۰ رعايت شود.

درب، پنجره و بالكن در ضوابط طراحي نما :

با توجه به عملكرد فضاي كلي ساختمان، نوع، فرم و ابعاد پنجره ها بايد طراحي شوند. حداقل ۱٫۲ در ۱٫۲ و حداكثر ۱٫۵ در۸
طراحي ابعاد پنجره‌هاي باكس پله، يك دوم پنجره‌هاي اصلي ، الزامي است و استفاده از پنجره‌هاي سرتاسري جهت باكس پله ممنوع است.
در ضوابط طراحي نما آمده است : نبايد از شيشه رفلكس در نما استفاده شود و در مقابل، استفاده از شيشه دوجداره upvc در نما الزامي است.
نمي‌توان صرفا از نرده در تراس استفاده كرد و اين موضوع تنها در صورت تركيب با مصالح بنايي مجاز است.
همچنين رعايت مدولاسيون براي عدم يكنواختي و ايجاد تنوع بصري در پنجره‌ها توصيه مي‌شود.

دكوراسيون داخل ويلا , طراحي داخلي رستوران , بازسازي ساختمان , دكوراسيون ويترين مغازه , طراحي داخلي منزل , دكوراسيون اداري مدرن , شركت طراحي داخلي , طراحي مطب دكتر , طراحي داخلي طلا فروشي

بازدید : 210
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

طراحي و دكوراسيون داخلي منزل

نكات طلايي در طراحي دكوراسيون داخلي

طراحي دكوراسيون داخلي به نوعي به معني جلوه بخشي به رنگ‌ها مي‌باشد. اين علم به صورت تلفيق با هنر داراي ارزش مي‌باشد. وجود زيباترين طراحي دكوراسيون داخلي نيازمند رعايت قوانين مختلفي مي‌باشد اين موضوع به نوبه خود نيازمند قوي‌ترين تيم‌هاي طراحي دكوراسيون داخلي بوده و در اين بين داراي هزينه بندي‌هاي مختلفي مي‌باشد. امروز قصد داريم طراحي دكوراسيون داخلي را در ابعاد مختلف مورد بررسي قرار دهيم. بررسي دقيق طراحي داخلي براي هر حوزه سبب مي‌شود بازسازي ساده‌تر بوده و از ميزان هزينه‌هاي وارده نيز مي‌كاهد. عموماً گزينه‌هاي مختلفي نيز در اين بين فراهم مي‌باشد.

چرا طراحي دكوراسيون داخلي پرطرفدار است؟

طراحي دكوراسيون داخلي يكي از لازمه‌هاي هر منزل و يا هر ساختماني مي‌باشد. هرچه ميزان نورپردازي و سبك‌هاي اجرا شده در طراحي داخلي حرفه‌اي‌تر باشد زيبايي دكوراسيون داخلي بيشتر خواهد شد. يكي از نكات بسيار مهم براي طراحي دكوراسيون داخلي انتخاب روشي كم هزينه مي‌باشد. در نظر داشته باشيد يكي از نمونه‌هاي بسيار ارزان و زيبا براي طراحي دكوراسيون داخلي استفاده از رنگ آميزي طرح كلاسيك مي‌باشد. استفاده از روش‌هاي سريال و يا موازي براي چيدمان لوازم منزل خود از دسته ملزومات ارزشمند در طراحي دكوراسيون داخلي مي‌باشد. توجه نماييد استفاده از آينه‌هاي بزرگ در منازل كه داراي ابعاد كوچك هستند مي‌توانند به دلبازي فضاي منزل شمال كمك شاياني نمايد.

بررسي طراحي داخلي مطب

آيا مي دانيد طراحي داخلي مطب نيازمند تيم‌هاي متخصص و بسيار حاذق مي‌باشد؟ قصد داريم موارد پر اهميت براي طراحي داخلي مطب را به صورت شفاف توضيح دهيم. يك نكته بسيار مهم در طراحي دكوراسيون داخلي مطب استفاده از رنگ‌هاي آرام بخش مي‌باشد انتخاب رنگي مناسب سبب مي‌شود كه بيماران از آرامش نسبي برخودار شوند. استفاده از گياهان طبيعي و يا مصنوعي در اتاق انتظار مي‌تواند بر حس شادي بيمار و ميزان اعتماد آن كمك نمايد. در نظر داشته باشيد در طراحي داخلي مطب استفاده از سيستم‌هاي توضيحي از جمله دانشنامه مي‌تواند بر ميزان امنيت و اعتماد بيمار بيفزايد.

اهميت دكوراسيون داخلي اداري

در وهله اول اين موضوع مطرح مي‌شود كه آيا براي يك شركت نياز به طراحي داخلي اداري مي‌باشد؟ آيا استفاده از دكوراسيون داخلي اداري حرفه‌اي تأثيري بر عملكرد كلي شركت خواهد داشت؟ دقت نماييد طراحي دكوراسيون داخلي براي ادارات در صورتي مي‌تواند قابل قبول و موفق باشد كه در ابتدا استفاده از پلان‌ها در آن داراي استانداردهاي درست و به دور از اغراق بوده و هم چنين از محدوديت‌هايي كه براي زيباسازي‌هاي مختلف در نظر گرفته شده است دور باشد. در نظر داشته باشيد كه طراحي دكوراسيون داخلي اداري مي‌تواند با استفاده از چوب بوده و يا تمام شيشه باشد حتي وجود متريال هايي كه به صورت تركيبي از پلاستيك و شيشه استفاده نموده است به نوبه خود داراي رتبه بالايي هستند. در اين طراحي مي‌بايست سالن‌هاي چند منظوره، اتاق‌هايي كه براي آموزش در نظر گرفته شده و حتي مراكز مطرح داراي هندسه‌اي درست و داراي طراح‌هاي تلفيقي باشد.

نكات مهم در دكوراسيون داخلي منزل

در واقع طراحي داخلي منزل در ابتدا نيازمند ذوق و هنر بالايي است ايده‌هاي نو در دكوراسيون داخلي منزل يكي از مسائل بسيار مهم مي‌باشد. يكي از مسائلي كه مي‌بايست در طراحي دكوراسيون داخلي منزل بسيار رعايت نمود حس مهمان نوازي است اين موضوع به هنر طراح مربوط است و گمان اينكه نياز به گرانترين مبلمان مي‌باشد اشتباه است! استفاده از عناصر رسمي براي اين طرح نيازمند دقت مي‌باشد و در واقع استفاده از قالي‌هاي شرقي و يا آويزهاي سلطنتي در حدي ه به دور از اغراق باشد ارزشمند خواهد بود. با افزايش جنبه‌هاي بصري مي‌توان روحي دو چندان به آرامش منزلتان ببخشيد.استفاده از علم رنگ شناسي مي‌تواند طراحي دكوراسيون داخلي را بسيار تأثيرپذير نمايد.

بهترين متد براي طراحي داخلي مغازه

براي طراحي داخلي مغازه ابتدا مي‌بايست حوزه كاري مشخص باشد، قطعاً طراحي ويترين مغازه كفش‌فروشي متفاوت از يك مغازه اغذيه خواهد بود! يك پيشنهاد بسيار جديد و لوكس براي دكوراسيون داخلي مغازه استفاده از سبك‌هاي فوق مدرن و صنعتي به صورتي تلفيقي مي‌باشد. براي داشتن چنين طرحي استفاده از خطوط صاف يك بيس بسيار عالي خواهد بود. براي رعايت بخش صنعتي آن مي‌توانيد به سراغ آجرهاي زيبا و قدمي رفته و يا نمونه‌هاي چوبي بسيار زيبا را براي سقف بكار ببريد. طراحي دكوراسيون داخلي براي مغازه‌هاي ويترين دار استفاده از قفسه‌هاي ساده و در عين حال شيك بهترين گزينه است. خريدار مي‌بايست در استفاده از ويترين‌ها احساس امنيت نمايد اين موضوع گاهي در با استفاده از طرح‌هاي ظريف و شكننده مشكلساز خواهد شد.

دلايل مهم براي بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان شامل چندين بخش مي‌باشد. بخشي از اين موضوع مربوط به نماسازي ساختمان بوده كه بسته به هر ساختمان داراي تفاوت‌هايي بسيار چشم گير مي‌باشد. مسائلي از جمله فرسودگي و يا تغيير كاربري همگي اساس استفاده از بازسازي ساختمان مي‌باشند. در نظر داشته باشيد در هنگام بازسازي توجه به مساله گرمايشي بسيار اهميت دارد اين موضوع با بكارگيري بهترين دستگاه‌هاي گرمايشي انجام شود. يكي ديگر از مسائلي كه منجر به بازسازي ساختمان مي‌شود هزينه‌هاي مربوطه در اين زمينه خواهد بود لطفاً قبل از مطرح نمودن اين سؤال انتظارات خود را ليست نماييد. شما مي‌بايست بدانيد كه قرار است كدام فضاها بازسازي شده و اين بازسازي تا چه ميزاني باشد، در انتخاب سبك دكوراسيون خود نيز از دقت لازم استفاده نماييد، در نهايت استفاده از مصالح مرغوب خود يكي از مسائل بسيار تأثيرگذار در بازسازي خواهد بود. شركت طراحي داخلي اين امكان را به شما مي‌دهد كه از تيم‌هاي مشاوره استفاده نماييد.

طراحي داخلي رستوران نيازمند چه قوانيني مي‌باشد؟

براي طراحي داخلي رستوران بسته به اين‌كه رستوران محلي مي‌باشد و يا مدرن داراي تفاوت‌هاي طرح بسيار واضحي مطرح است. دقت نماييد طراحي دكوراسيون داخلي در رستوران مي‌بايست به صورتي باشد كه پارامتريك مشتريان را به‌طور قطع مورد پوشش قرار دهد. اين موضوع در كنار المان‌هاي ساده و خلاق داراي اهميت مي‌باشد. يكي از ايده‌هاي مناسب براي طراحي دكوراسيون داخلي رستوران و غذاخوري‌ها استفاده از پوسته پانوراما مي‌باشد به اين معني كه افرادي كه در بيرون از رستوران هستند به داخل آن مشرف باشند و برعكس. استفاده از اشكال هندسي مختلفي براي چيدمان لوازم رستوران خود يكي از موضوعات مهم در طراحي دكوراسيون داخلي مي‌باشد. دقت نماييد طراحي دكوراسيون داخلي براي رستوران مي‌بايست ترجيحاً برگرفته از رنگ‌هاي اشتهاآور باشد و وجود رنگ‌هاي سرد اغلب پيشنهاد نمي‌شود.

لزوم امنيت در طراحي داخلي طلا فروشي

مبرهن است كه براي طراحي داخلي طلا فروشي استفاده از ايده‌هاي مختلف در راستاي امنيت ارزشمند خواهد بود. اين موضوع مسائل مختلفي را در بر مي‌گيرد. نكته بسيار مهم براي طراحي دكوراسيون داخلي در طلافروشي‌ها نورپردازي مي‌باشد اين مقوله بر زيبايي بصري طلا افزوده و باعث جذب مشتري خواهد شد. خوشبختانه استفاده از طراحي دكوراسيون داخلي مدرن براي طلافروشي بسيار تاثيرگذار مي‌باشد اين موضوع در خصوص ويترين داراي دقت خاصي مي‌باشد. ويترين‌هايي كه براي طراحي دكوراسيون داخلي طلافروشي مورد استفاده قرار مي‌گيرد مي‌بايست به صورتي باشد كه خريدار بدون جابجايي و به صورت واضح از طرح و سايز محصول ديد درستي داشته باشد و وجود ويترين‌هاي نامرغوب و يا با زاويه ديد ضعيف اغلب در اين موضوع مشكلساز خواهد بود. علوم رنگ شناسي يكي ديگر از مسائل پر اهميت براي طراحي دكوراسيون داخلي طلافروشي‌ها مي‌باشد استفاده از رنگ‌هاي تاريك اين موضوع را ناموفق خواهد نمود.

چطور طراحي داخلي ويلا ميخكوب كننده داشته باشيم؟

طراحي داخلي ويلا در قالب‌هاي اشرافي يكي از متريال هايي بوده كه اغلب افراد از آن استقبال مي‌نمايند. در اين طرح اغلب استفاده از باغ‌هاي اصيل ايراني و همچنين داشتن سيستم‌هاي بسيار مناسب براي هندسه‌هايي شفاف داراي گزينه‌هاي بسيار ايده آل خواهد بود. در نظر داشته باشيد طراحي دكوراسيون داخلي براي ويلا مي‌بايست يك پارچگي بسيار متقارني را به دنبال داشته باشد اين موضوع زماني قابل اجرا مي‌باشد كه طرح‌هاي مختلفي براي وبلا در نظر گرفته شود. نمونه‌هاي ديگري كه براي طراحي دكوراسيون داخلي ويلا در نظر گرفته مي‌شود وجود فضاهاي نيمه باز بوده و اين موضوع به خواست طراح گاه به سمت فضاهاي كاملاً باز نيز ادامه‌دار خواهد شد. در مناطق شمالي كشور طراحي دكوراسيون داخلي براي ويلا مي‌بايست با بررسي دقيق چشم‌اندازهاي طبيعي و هم چنين مشرف به دريا و جنگل همراه بوده و اين موضوع يكي از ضروري‌ترين نمونه‌هاي اجرايي براي طراحي دكوراسيون داخلي ويلا مي‌باشد. اگر بدنبال ساخت فضايي هستيد كه آخر هفته‌هاي خود را با آرامش خاطر در آن بگذرانيد استفاده از طراحي دكوراسيون داخلي درست و مناسب مي‌تواند يكي از مهم‌ترين نكاتي باشد كه مي‌توان خواسته شما را محقق سازد.

بهترين طراحي داخلي در شيراز

آيا مي دانيد طراحي داخلي در شيراز داراي قيمتي بسيار مناسب و با بهترين كيفيت عرضه مي‌شود؟ آيا از متريال هاي استفاده شده براي طراحي دكوراسيون داخلي در شيراز اطلاع داريد؟ در واقع اگر به دنبال بهترين گزينه‌هاي طراحي و استفاده مختلفي از طرح‌هاي جديد و نو مي‌باشيد طراحي دكوراسيون داخلي شيراز با استفاده از بهترين تيم‌هاي طراح اين امكان را براي شما فراهم مي‌نمايد. در نظر داشته باشيد گزينه‌هاي مختلفي براي داشتن طرح‌هاي روز مطرح خواهد بود. طراحي دكوراسيون داخلي در شيراز به صورت اينترنتي طرح‌هاي روز را به اشتراك گذاشته و تمامي توضيحات لازم در اين زمينه را فراهم مي‌سازند. طراحي دكوراسيون داخلي يكي از پايه‌هاي اصلي چشم‌نوازي محسوب مي‌شود .

آشنايي با طراحي داخلي در اهواز

آيا مي دانيد طراحي داخلي در اهواز با استفاده از علم معماري و استفاده تلفيقي اين علم با دانش رنگ شناسي و با رعايت قوانين روانشناسي توانسته رتبه‌اي بسيار ارزشمند را براي خود كسب نموده و نمونه كارهاي مطرح شده براي طراحي دكوراسيون داخلي در اين شهر خود داراي روال مشخص و بسيار محبوب است. شما با مشاهده گالري تصاويري كه توسط تيم‌هاي طراحي دكوراسيون داخلي مطرح شده است مي‌توانيد نمونه كارهاي بسيار ايده آل و جديد را مورد بررسي قرار دهيد. طراحي دكوراسيون داخلي اهواز در ساير شهرها نيز داراي نمايندگي مي‌باشد و اين موضوع مي‌تواند دسترسي افراد را به طراحي دكوراسيون داخلي مدرن آسان‌تر نمايد.

رتبه برتر طراحي داخلي در كيش

بررسي‌هاي انجام‌شده توسط كارشناسان حاكي از اين است كه طراحي دكوراسيون داخلي ارتباط مستقيم با علم زيباشناسي دارد. اين موضوع روال طراحي داخلي در كيش را دقيق‌تر توضيح خواهد داد. طراحي دكوراسيون داخلي در كيش داراي رتبه اول در طرح‌هاي سه بعدي مي‌باشد. اين موضوع بر كيفيت ارزشمند اين طرح و طراحان مختلف در اين زمينه مي‌افزايد. تيم‌هاي طراحي دكوراسيون داخلي با استفاده از بهترين نرم افزارهاي مدرن توانسته‌اند بهترين نمونه كارها را عرضه نمايند. طراحي دكوراسيون داخلي در كيش داراي رتبه جهاني در بين كشورهاي مختلفي مي‌باشد.

انتخاب بهترين طراحي دكوراسيون داخلي

به طور كلي انتخاب طراحي دكوراسيون داخلي درست و استاندارد علاوه بر داشتن دانش معماري نياز به بررسي جديدترين متد و متريال ها داشته و اين موضوع در ادامه به علم زيبايي شناسي كشيده خواهد شد. وجود نرم افزارهاي بسيار مدرن در اين بين مي‌تواند استفاده از طراحي دكوراسيون داخلي را ساده‌تر نمايد. در نظر داشته باشيد تيم‌هايي كه براي طراحي دكوراسيون داخلي قرار داده مي‌شوند مي‌بايست دقيق با نيازهاي روز پيش رفته و از تعصب‌هاي سليقه‌اي بيجا پرهيز نمايند. در خصوص قيمت بندي طراحي دكوراسيون داخلي مي‌توان معيارهاي مختلفي را بررسي نمود. آيتم‌هاي مطرح براي طراحي دكوراسيون داخلي مي‌تواند شامل طرح‌بندي‌هاي كلاسيك و غير كلاسيك باشد.

بازدید : 284
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

طراحي داخلي ويلا

شيوه‌ي مناسب طراحي دكوراسيون داخلي

بسياري از افراد علاقه‌مند هستند تا، طراحي دكوراسيون داخلي اتاق، يا محل كار خودشان را طراحي كنند، كنار هم قرار دادن وسايل، در طراحي دكوراسيون داخلي، مي‌تواند يك حس هيجان‌انگيز را به شما منتقل سازد، به‌گونه‌اي كه، به‌راحتي بعد از كسل شدن با يك تغيير كوچك، در طراحي دكوراسيون داخلي منزل يا محل كار خود، حس كسل بودن و خستگي را از خود دور كرده و احساسات زيبا را، جايگزين حس پژمردگي خود پس از يك روز شلوغ‌كاري كنيد و با استفاده از يك طراحي دكوراسيون داخلي در منزل خود حس سرزندگي و شادابي خود را به صورت مجدد به دست بياوريد.

چگونگي طراحي دكوراسيون داخلي

در حقيقت طراحي دكوراسيون داخلي ،يك هنر خاص و منحصربه‌فرد است، كه با علم درآميخته دروني خود مي‌تواند به خلق جلوه‌هاي زيبا در يك طراحي داخلي مطب، طراحي داخلي اداري، طراحي داخلي منزل، طراحي داخلي مغازه و يا حتي در طراحي داخلي رستوران به كار گرفته شود و يك جلوه زيبا را با چيدمان درست و دقيق وسايل براي بيننده به وجود بياورد، به‌گونه‌اي كه شما بتوانيد ساعت‌هاي متمادي در منزل خود استراحت كنيد و از مطالعه كردن در يك محل دنج و آرام لذت ببريد، يا حتي با عزيزان خود براي صرف شام سالگرد ازدواجتان به يك رستوران بسيار عالي با طراحي دكوراسيون داخلي زيبا دعوت كنيد و ساعات خوشي را در كنار خانواده خود سپري كنيد.

نكات مهم در طراحي دكوراسيون داخلي

از مهم‌ترين نكاتي كه در يك طراحي دكوراسيون داخلي اغلب موردتوجه واقع مي‌شود علاوه بر چگونگي چيدمان مناسب وسايل، تناژهاي رنگي زيبا و جذاب است كه با تركيب مناسب رنگ‌هاي گرم و سرد، در كنار يكديگر مي‌تواند يك جلوه‌ي هنري را در يك طراحي دكوراسيون داخلي زيبا به رخ شما بكشد.

هم‌چنين اگر شما علاقه‌مند هستيد كه، علاوه بر بهره‌مندي از يك طراحي دكوراسيون داخلي مدرن در محل كار يا منزل خود، از يك طراحي دكوراسيون داخلي كلاسيك نيز استفاده كنيد، بايد اين نكته را حتماً مدنظر قرار دهيد كه، بين چگونگي چيدمان لوازم وسايل كلاسيك و قديمي و لوازم و وسايل مدرن بايد تعادل برقرار كنيد.

در صورت برقراري تعادل بين چيدمان وسايل، طراحي دكوراسيون داخلي شما جذاب‌تر و چشم‌نوازتر خواهد شود، به‌گونه‌اي كه علاوه بر انتقال حس مدرنيته چيدمان طراحي دكوراسيون داخلي شما، طراحي و چيدمان كلاسيك نيز به‌خوبي خود را به نمايش بگذارد و يك جلوه‌ي زيبا در نظر بيننده به وجود بيايد.

هم‌چنين براي داشتن يك طراحي دكوراسيون داخلي بايد اين نكته را مدنظر قرار دهيم در استفاده از رنگ‌ها و يا وسايلي كه به آن‌ها علاقه‌مند هستيد، افراط نكنيد، فراموش نكنيد كه راز يك طراحي دكوراسيون داخلي موفق، ايجاد تعادل بين چيدمان وسايل داخلي خانه با كوچك‌ترين پلان‌هاي ارتباطي مؤثر ميان آن‌ها خواهد بود.

روش مناسب طراحي داخلي منزل

هنگامي‌كه قصد داريد تا طراحي دكوراسيون داخلي منزل را به بهترين شكل ممكن انجام دهيد، بايد اطلاعات كاملي در رابطه با چگونگي تركيب طيف‌هاي رنگي در كنار يكديگر داشته باشيد، به‌عنوان‌مثال، رنگ آبي آسماني در كنار رنگ سفيد در يك طراحي دكوراسيون داخلي مي‌تواند يك فضاي آرام‌بخش را براي شما به وجود بياورد، بنابراين اين دو تركيب رنگ را مي‌توانيد، يك تركيب مناسب براي طراحي چيدمان وسايل در طراحي دكوراسيون داخلي اتاق غذا خوردي در نظر بگيريد، تا در هنگام غذا خوردن اعضاي خانواده احساس بهتري را در كنار هم داشته باشند.

هم‌چنين تناژهاي رنگي بنفش و صورتي مي­تواند يكرنگ بسيار جذاب براي طراحي دكوراسيون داخلي اتاق‌خواب ‌باشد، يك تناژ رنگي تيره و روشن از رنگ بنفش در كنار يك نور ملايم مي‌تواند فضاي اتاق‌خواب را به يك فضاي آرام‌بخش تبديل كند، تا شما بعد از يك روز سخت‌كاري بتوانيد با رضايت خاطر كامل در اتاق‌خواب زيباي خود استراحت كنيد و انرژي ازدست‌رفته خود را مجدد به دست بياورديد.

از ديگر نكاتي كه بايد در طراحي دكوراسيون داخلي منازل خود به آن توجه ويژه‌اي را داشته باشيد چگونگي نورپردازي محيط و استفاده از لوازم روشنايي مناسب براي جلوه‌گر ساختن بهتر محيط مي‌باشد، شما با كمك وسايل روشنايي متنوع و متفاوت ارائه‌شده در بازا، مي‌توانيد منزل خود را به يك محيط نوراني جذاب و زيبا براي جمع‌هاي گرم و صميمانه اعضاي خانواده در شب‌هاي طولاني تبدل كنيد.

نكات مهم دكوراسيون داخلي منزل

درصورتي‌كه علاقه‌مند هستيد تا از مبلمان‌هاي امروزي و مدرن در طراحي دكوراسيون داخلي منازل خود استفاده كنيد، بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه آويختن يك نقاشي بسيار زيبا يا يك تابلو فرش جذاب بروي ديوار قسمت پشت مبلمان‌هاي موردنظر شما مي‌توان زيبايي چيدمان داخلي و طراحي داخلي شمارا چندين برابر كند.

علاوه بر انتخاب يك مبلمان مناسب، نحوه‌ي چيدمان آن‌ها براي قرارگيري راحت‌تر ميهمان و اعضاي خانواده مي‌تواند، يكي ديگر از گزينه‌هاي موردنظر در يك طراحي دكوراسيون داخلي مناسب باشد، به‌علاوه اگر به مطالعه علاقه مند هستيد و يك كتابخانه رنگارنگ از كتاب‌هاي مختل داريد، در طراحي دكوراسيون داخلي منزل خود، حتماً يك محل مناسب براي قرار گرفتن كتابخانه خود در نظر بگيريد، تا راحت‌تر بتوانيد به‌دور از هياهوي دنياي امروزي ساعت‌ها از مطالعه خود در يك محل دنج لذت ببريد.

طراحي دكوراسيون داخلي اداري

در چيدمان و طراحي دكوراسيون داخلي اداري، بايد اين نكته را مدنظر قرار دهيد كه، درست است كه شما بايد، يك سبك چيدمان رسمي را بايد در نظر داشته باشيد، ولي اين نكته را فراموش نكنيد كه، محيط كار در اصل خانه اول كارمندان است و ساعت‌هاي زيادي از روز را كارمندان در اتاق كار خود سپري مي‌كنند و بايد از احساس آرامش كاملي برخوردار باشند، تا بتوانند به‌خوبي فعاليت‌هاي كاري خود را به نحو احسنت به انجام برسانند.

نحوه‌ي چيدمان ميز كارمندان و مراجعين و طراحي يك فضاي نوراني و دل‌باز براي طراحي دكوراسيون داخلي اداري، يكي از مهم‌ترين نكاتي مي‌باشد، كه بايد حتماً موردتوجه قرار گيرد، زيرا درصورتي‌كه محيط كم‌نور و كسل‌كننده باشد، راندمان كاري كارمندان به‌شدت افت خواهد كرد و نمي‌توانند عملكرد مورد انتظار را در پست اداري كه براي آن‌ها در نظرگرفته شده است داشته باشند.

چگونگي طراحي داخلي مطب

براي طراحي دكوراسيون داخلي مطب، بايد اين نكات را مدنظر قرار دهيد كه، در طراحي داخلي مطب موردنظر بايد به نحوه‌ي طراحي يك مكان مناسب براي پزشك جهت ويزيت بيماران، يك محل براي نوبت‌دهي به بيماران و يك محل نيز براي منتظر ماندن بيماران، تا زمان فرارسيدن نوبت آن‌ها براي مراجعه نزد پزشك موردنظر، در طراحي دكوراسيون داخلي مدنظر حتماً موردتوجه واقع شود.

هم‌چنين براي سرگرم شدن بيماران، مي‌توانيد از وسايل سرگرم‌كننده مانند مجلات داراي نكات آموزشي و پزشكي استفاده كنيد، هم‌چنين طراحي چند قاب عكس هنري، مي‌تواند طراحي داخلي مطلب را، از حالت خشك و رسمي خارج كندو بيماران احساس راحتي بيشتري را در طول حضور خود در مطب پزشك موردنظر داشته باشند.

روش اصولي طراحي ويترين مغازه

درصورتي‌كه قصد داريد تا به كسب‌وكار خود رونق بيشتري دهيد و مشتري‌هاي بيشتري را به‌سوي مغازه خود جذب كنيد، مي‌توانيد با استفاده از يكدكوراسيون داخلي مغازه مناسب، مشتري‌هاي بيشتري را به‌سوي مغازه خود جذب كنيد.

يكي از اصول اوليه براي طراحي مغازه، توجه به اين نكته مي‌باشد كه، شما بايد در ويترين مغازه خود اجناسي را قرار دهيد كه، مشتري‌هاي بيشتري خواستار تهيه و استفاده از آن‌ها هستند، هم‌چنين در طراحي دكوراسيون داخلي مغازه خود، بايد اين نكته را نيز مدنظر قرار دهيد، كه هرگز مغازه شما بيش‌ازاندازه شلوغ و پر از وسيله‌هاي مختلف نباشد، چراكه امكان بازديد مشتري از اجناس تقريباً غيرممكن مي‌شود و شما نمي‌توانيد اجناس خود را به‌خوبي به مشتري‌هايتان عرضه كنيد.

هزينه مناسب طراحي ويترين مغازه

باوجود نكات بيان‌شده، اگر قصد داريد تا دكوراسيون داخلي مغازه مدنظر خود را انجام دهيد، بايد اين نكته را مدنظر قرار دهيد كه، هزينه تمام‌شده براي طراحي دكوراسيون داخلي مناسب براي مغازه شما، چه ميزان خواهد بود، تا باوجود صرف هزينه كمتر، بتوانيد يك طراحي داخلي مناسب و باكيفيت را براي مغازه خود انجام دهيد.

به شما توصيه مي‌كنيم كه، در صورت عدم اطلاع از چگونگي نحوه‌ي طراحي داخلي ويترين مغازه، حتماً از افراد متبحر در اين حوزه بهره‌مند شويد، تا يك دكوراسيون زيبا و جذاب و درعين‌حال مقرون‌به‌صرفه را بتوانيد براي جذب بيشتر مشتري‌هاي خود ارائه كنيد.

روش مناسب براي طراحي داخلي رستوران

اگر قصد داريد تا، طراحي دكوراسيون داخلي يك رستوران را به عهده بگيريد، بايد به اين نكات توجه داشته باشيد كه، رستوران در فضاي روباز قرار است به مشتري‌هاي خود خدماتي را ارائه كند، يا اين‌كه خدمات ارائه‌شده فقط در يك محيط بسته صورت خواهد پذيرفت.

هم‌چنين استفاده از يك طراحي داخلي شيك و آرامش‌بخش، مي‌تواند براي يك رستوران بسيار جذاب باشد، تا مشتري‌ها بتوانند اوقات خوشي را با خانواده خود در هنگام صرف غذاي موردعلاقه‌شان در رستوران موردنظر خود سپري كنند.

چگونگي طراحي داخلي ويلا

در طراحي دكوراسيون داخلي ويلا بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه، مساحت ويلا در صورت بزرگ بودن نيازمند ارائه چيدمان متفاوت‌تري نسبت به يك محيط كوچك‌تر دارد، درصورتي‌كه ويلاي موردنظر، داراي مساحت بزرگ‌تري باشد، شما مي‌توانيد علاوه بر فراهم كردن يك ست مناسب مبلمان ،از يك ميز ناهارخوري بزرگ نيز براي صرف ناهار خانواده استفاده كنيد.

هم‌چنين درصورتي‌كه ويلاي مدنظرشما، داراي حياط بزرگي باشد، مي‌توانيد يك ميز و صندلي كوچك در طراحي داخلي ويلا ، نيز در يك‌گوشه حياط قرار دهيد تا در عصرهاي تابستاني بتوانيد لذت نوشيدن يك چاي دل‌چسب را در يك فضاي باز تجربه كنيد و از طعم چاي خود لذت ببريد.

شيوه ي طراحي داخلي طلا فروشي

در طراحي داخلي طلا فروشي ، بايد توجه داشته باشيم كه، فضاي موردنظر براي فرد طلافروش در پشت پيش‌خوان، بايد داراي نكات امنيتي براي قرار دادن طلاهاي مورد بازديد براي مشتري‌هاي مراجعه‌كننده باشد، همچنين بايد اين نكته را مدنظر قرار دهيم كه، حتماً محل قرار گرفتن درب امنيتي مناسب و آژير خطر در دسترس را، براي طراحي دكوراسيون داخلي يك طلافروشي بايد مدنظر قرار دهيم.

هم‌چنين قرار دادن وسايل نورپردازي مناسب، مي‌تواند تلالو زيباتري را به طلاهاي قرارگرفته در قسمت ويترين طلافروشي ببخشد، با طرحي يك ويترين با طبقات داراي ارتفاع‌هاي متفاوت مي‌توانيم، طلاهاي خاص‌تر را بيشتر از ديگر طلاهاي عرضه‌شده براي مشتريان به نمايش بگذاريم، تا مشتري‌ها بتوانند در انتخاب خود دقت بيشتري برخوردار باشند.

نكات مهم طراحي داخلي طلا فروشي

علاوه بر نكات بيان‌شده، بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه فضاي موردنظر براي طراحي دكوراسيون داخلي يك طلافروشي بايد مناسب باشد، تا مشتري‌ها بتوانند آزادانه‌تر محصولات ارائه‌شده را با يكديگر مقايسه كرده و انتخاب خود را انجام دهيد.

طراحي ويترين‌هاي داخلي در ديواره‌هاي طلافروشي نيز، مي‌تواند به‌عنوان يك ايده متفاوت براي مشتري‌ها جذاب‌تر باشد، به‌گونه‌اي كه مشتري­ها محصولات بيشتري را در برابر خود مشاهده كنند و بتوانند با مقايسه بين طراحي و اندازه طلاهاي متفاوت، از قدرت انتخاب بيشتري برخوردار باشند.

بايدها و نبايدهاي طراحي دكوراسيون داخلي

بايد توجه كنيم كه نوع طراحي‌هاي ارائه‌شده براي طراحي داخلي منازل، ادارات، مغازه‌ها و رستوران‌ها كاملاً با يكديگر متفاوت بوده و نيازمند افراد متبحر در اين حوزه مي‌باشد، تا بنابراين كه ساختمان نوساز است يا قديمي، اقدام به بازسازي ساختمان مدنظر براي انجام يك طراحي دكوراسيون داخلي مناسب در محل موردنظر كنند.

هم‌چنين شركت طراحي داخلي مناسب ، در بيشتر شهرهاي كشور وجود دارند تا، شما بتوانيد طراحي‌هاي داخلي موردنظر خود را در محل موردنظر خود راحت­تر پياده‌سازي كنيد، از اين شركت‌هاي ارائه كننده خدمات طراحي دكوراسيون داخلي، مي‌توان به شركت‌هاي طراحي داخلي در شيراز، شركت‌هاي طراحي داخلي در اهواز و يا حتي شركت‌هاي طراحي داخلي در كيش اشاره كرد، اين شركت‌ها مي‌توانند با بهره مندي از افراد متخصص به‌خوبي ايده مدنظر شمارا با كمترين وقت و هزينه پياده‌سازي كرده و رضايت خاطر شما را، با وجود ارائه يك طراحي داخلي دقيق و مناسب به­ خوبي فراهم كنند.

بازدید : 197
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

طراحي و دكوراسيون داخلي مغازه

انواع طراحي دكوراسيون داخلي در ايران

در دنياي مدرن امروز طراحي دكوراسيون داخلي با عنوان نوعي صنعت، هنر و حرفه ياد مي‌شود. تعريفي كه از طراحي دكوراسيون داخلي ارائه مي‌شود؛ بهينه سازي فضاي داخلي ساختمان‌ها براي انجام دادن فعاليت‌هاي روزمره و كاري است.

همانطور كه مي‌دانيد بخش زيادي از زمان ما در طول روز در ساختمان‌ها و فضاهاي بسته مي‌گذرد. اين ساختمان‌ها هر كدام طراحي داخلي متفاوتي دارند. هر كدام از اين ساختمان‌ها فضايي را ايجاد مي‌كنند تا يكي از نيازهاي اوليه و اساسي انسان‌ها يعني نياز به مسكن را پاسخگو باشند. از طرفي بخش اعظمي از فعاليت‌هاي روزمره‌ي ما در اين فضاها با طراحي دكوراسيون داخلي انجام مي‌شود.

تاثير طراحي دكوراسيون داخلي بر روي جنبه‌هاي مختلف زندگي روزمره

آن چه موجب زيبايي و روح بخشيدن به يك بنا مي‌شود طراحي دكوراسيون داخلي آن است. به همين دليل مي‌توان اين‌طور نتيجه گرفت كه كيفيت طراحي داخلي تاثير بسيار زيادي بر روي نحوه‌ي انجام انواع فعاليت‌هاي روزمره ما دارد. طراحي دكوراسيون داخلي بنا نه تنها نگرش ما را تغيير داده بلكه احوال و شخصيت ما را نيز تحت تاثير مستقيم خود قرار مي‌دهد.

با توجه به اين موارد مي‌توان هدف طراحي دكوراسيون داخلي را افزايش بهره‌وري عملكرد فيزيكي و رواني فضا براي آرامش بخشيدن و راحت سازي زندگي تعريف كرد. معماري بدون طراحي دكوراسيون داخلي مانند بدن بدون روح است. از اين نوع معماري يا نمي‌توان استفاده كرد يا در صورت استفاده، نبايد كارايي زيادي را از آن انتظار داشت. در ادامه با انواع طراحي دكوراسيون داخلي آشنا مي‌شويم.

طراحي دكوراسيون داخلي مطب

مهم‌ترين عناصري كه در طراحي داخلي مطب بايد به بيننده القا شود؛ احساس امنيت و آرامش خاطر است. چرا كه در اين بينندگان اين نوع طراحي دكوراسيون داخلي در واقع بيماراني هستند كه از نظر جسمي و روحي در وضعيت خوبي قرار ندارند. در طراحي دكوراسيون داخلي مطب بايد نكاتي اساسي را در نظر داشت. طراح داخلي اين نوع بنا بايد درك درستي از علم رنگ‌شناسي، نور پردازي، علم فنگ شويي و چيدمان اصولي وسايل داشته باشد. او مي‌تواند با تركيب اين موارد به طرحي زيبا و قابل تائيد برسد. در واقع در طراحي دكوراسيون داخلي مطب مي‌توانيد با پياده‌سازي اصول و قواعد معماري به صورت علمي و به روز به طرحي چشم گير دست پيدا كنيد.

طراحي دكوراسيون داخلي اداري

از آن‌جايي كه دكوراسيون داخلي اداري تاثير مهمي در روحيه و افزايش بهره‌وري كاركنان دارد، طراحي دكوراسيون داخلي اداري همواره يكي از دغدغه‌هاي اصلي ومهم براي مديران و طراحان بوده است؛ بنابراين طراحي داخلي اداري بايد به گونه‌اي باشد كه براي همه‌ي افراد ازجمله: مديران، كاركنان و مشتريان زيبا و كاربردي باشد. جدابيت و احترام به سليقه‌ي كاربر دو نكته‌ي اصلي‌ست كه در طراحي داخلي اداري حتما بايد رعايت شود.

در طراحي دكوراسيون داخلي اداري علاوه بر توجه به نورپردازي و انتخاب رنگ مناسب، بايد به شيوه‌ي چينش وسايل كاربردي و مبلمان اداري هم توجه كرد.

طراحي دكوراسيون داخلي منزل

امروزه با گسترش خانه‌هاي آپارتماني و آپارتمان نشيني، طراحي داخلي منزل اهميت زيادي پيدا كرده است. سادگي و در عين حال مدرن بودن طراحيدكوراسيون داخلي منزل در خانه‌هاي آپارتماني اهميت زيادي دارد. اين موضوع به خصوص در خانه‌هايي با متراژ كوچكتر جلوه‌ي بيشتري دارد.

طراحي دكوراسيون داخلي مغازه

دكوراسيون داخلي مغازه متفاوت و منحصر به فرد يكي از عوامل مهم در افزايش فروش محصول است. اين دقيقا همان روشي است كه در كشورهاي پيشرفته اهميت زيادي داشته و بسيار به آن توجه مي‌شود. بيشترين نقطه‌اي كه مي‌تواند توجه مشتريان را جلب كرده و طراحي دكوراسيون داخلي اصولي آن در فروش شما موثر باشد، طراحي ويترين مغازه است. با توجه به اين موضوع مي‌توانيد طراحي دكوراسيون داخلي خود را با توجه به استانداردهاي روز دنيا، نوع كسب و كار، نوع مشتريان و طبقه‌ي اجتماعي آن‌ها هماهنگ كنيد.

طراحي دكوراسيون داخلي رستوران و كافي شاپ

زماني كه درباره‌ي طراحي دكوراسيون داخلي صحبت مي‌كنيم؛ مهم‌ترين مسئله‌اي كه بايد در نظر داشته باشيم انتخاب بستر و زمينه‌ي مناست براي طراحي است. انتخاب بستر مناسب مي‌تواند براي طراحي قسمت‌هاي ديگر نيز مفيد واقع شود. به طور مثال در ظراحي داخلي رستوران تركيب رنگ روشن همراه با رنگ سفيد مي‌تواند محيط اطراف را بزرگ‌تر از اندازه‌ي اصلي نمايش دهد.

مهم‌ترين بخشي كه در طراحي داخلي رستوران بايد توجه ويژه‌اي به آن كرد؛ انتخاب مبلمان، ميز و صندلي مناسب براي رستوران است. انتخاب ميز و صنپلي اصولي و صحيح مي‌تواند نقش قابل‌توجهي در جلوه بخشيدن به طراحي داخلي رستوران، فضاي بيروني و دعوت كنندگي كافه يا رستوران ايفا كند.

در انتخاب ميز و صندلي براي رستوران بايد به استانداردهاي كيفي و طراحي ارگونوميك آن‌ها توجه داشت. ميز و صندلي راحت مي‌تواند آرامش و لذت زيادي براي مشتريان به ارمغان آورده و تحت تاثير خودش قرار دهد تا جايي كه مشتري نسبت به فضا وفادار بماند.

طراحي دكوراسيون داخلي طلا فروشي

طراحي داخلي طلا فروشي آنقدرها هم كه به نظر مي‌رسد ساده نيست. چرا كه در واقع طراحي دكوراسيون داخلي طلا فروشي رابط اصلي بين بيننده و محيط مغازه است. موضوعي كه در طراحي داخلي مغازه نيازمند توجه ويژه‌اي است؛ نورپردازي و نحوه‌ي نمايش جواهرات براي مشتري است. از طرفي اين نورپردازي بايد به گونه‌اي باشد كه طلاي داخل ويترين كاملاً براي بيننده قابل ديدن باشد.

همانطور كه مي‌دانيد طلا كالاي گران قيميتي است به همين دليل در طراحي داخلي طلا فروشي علاوه بر زيبايي و چشمگيري بايد امنيت را هم در نظر داشته باشيم. به همين علت ويترين طلا فروشي علاوه بر دارا بودن ويژگي‌هاي بالا بايد امنيت بالايي هم داشته باشد؛ بنابراين با طراحي درست و اصولي ويترين مي‌توان علاوه بر نمايش كامل طلاها به مشتري، امنيت آن‌ها را هم تامين‌ كرد.

اگر به عنوان طراح قصد داريد كه طراحي دكوراسيون داخلي طلافروشي را بر عهده بگيريد بايد با توجه به فضا و موقعيتي كه در اختيار داريد، بهترين طرح را پياده كنيد. براي اين كار در قدم اول بايد مكان را به خوبي نياز سنجي كنيد و سپس با تركيب سليقه‌ي مشتري و به كارگيري تكنيك‌هاي روز دنيا طرحي بي‌نطير خلق كنيد. شما به عنوان يك طراح بايد به خوبي بدانيد كه هر مكاني طراحي خاصي مي‌طلبد و شما بايد با توجه به موقعيت مكان و شناسايي نيازها طراحي آن را انجام دهيد.

طراحي دكوراسيون داخلي ويلا

تاثير طراحي دكوراسيون داخلي در زندگي امروز انسان‌ها به قدري است كه نمي توان به سادگي آن را ناديده گرفت و از كنار آن گذشت. اين موضوع به خصوص در جوامعي كه به آن توجه كرده و آن را پياده سازي رده‌اند به وضوح قابل مشاهده است. بسياري از افراد تصور مي‌كنند كه طراحي داخلي مدرن تنها براي افراد ثروتمند جامعه است. ولي بهتر است بدانيد كه اين طراحي مي‌تواند براي افراد سطح متوسط جامعه هم مفيد و تاثير گذار باشد. در واقع اين طراح است كه بايد اين توانايي را داشته باشد كه متناسب با بودجه و فضاي شما طرح و دكوراسيوني همگون را به شما پيشنهاد دهد.

طراحي دكوراسون داخلي ويلا و چگونگي دكوراسيون داخلي

در طراحي داخلي ويلا عوامل زيادي تاثير دارند كه نوع مواد به كار رفته در ساخت وبلا يكي از اين عوامل است؛ اما جداي از اين عوامل؛ نور و رنگ مي‌تواند تاثير زيادي در طراحي داخلي ويلا داشته باشد. همانطور كه قبلا اشاره كرديم، نور و رنگ مي‌تواند هر انساني را مجذوب خود كند؛ بنابراين يك طراح داخلي حرفه‌اي بايد در طراحي داخلي ويلا با تركيب اين دوعامل بتواند طرحي زيبا و منحصر به فرد به وجود آورد. البته نبايد از تاثير نوع مواد به كار رفته در ساخت ويلا را ناديده

گرفت.

به هر حال بايد بدانيد كه در طراحي دكوراسيون داخلي ويلا دو عنصر رنگ و نوع مواد بايد در تركيب مناسبي در كنار هم قرار بگيرند. در واقع اگر محيط ما نور مناسبي نداشته باشد، مواد به كار رفته حتي در صورت گران قيمت بودن نمايي نخواهند داشت.

طراحي دكوراسيون داخلي در شيراز

طراحي داخلي در شيراز با تووجه به اين كه مردم اين شهر خود اهل ذوق و هنر هستند براي هر شركت طراحي داخلي كار سختي به نظر مي‌رسد. چرا كه بايد در طراحي دكوراسيون داخلي بناها براي اين مردم علاوه بر در نظر داشتن اصول اصلي طراحي داخلي، روحيه لطيف و ذوق هنري مردم اين شهر را هم در نظر داشته باشيم.

اگر به معماري گذشته‌ي اين شهر نگاه كنيم، متوجه خواهيم شد كه معماراني ماهر و زبردست با نهايت ذوق و هنر خود اين طراحي‌ها را انجام داده‌اند. از طرفي مردم اين شهر هر روز در گوشه و كنار شهر شاهد اين معماري‌ها بوده و به نوعي به آن‌ها عادت كرده‌اند. بنابر اين اگر قرار باشد در هرجاي اين شهر پروژه‌اي براي طراحي دكوراسيون داخلي انجام شود بايد فرهنگ غني و ذوق و هنر مردم در آن گنجانده شود. در حقيقت طراحي دكوراسيون داخلي بايد تليقي از سنت و مدرنيته باشد.

طراحي دكوراسيون داخلي در اهواز

در طراحي داخلي در اهواز بايد اين طراحي با توجه به آب و هواي گرم منطقه انجام شود. در چنين شهري استفاده از مواد مرغوب و مناسب در كنار رعايت اصول طراحي دكوراسيون داخلي از اهميت بالايي برخوردار است.

وظيفه‌ي طراح و دكوراتور در اين‌جا اين است كه هر محيطي را در هرجايي و هر مكاني با به كارگيري و رعايت اصول صحيح معماري به محيطي جذاب و پويا تبديل كند.

طراحي دكوراسيون داخلي در كيش

كيش يكي از زيباترين و جذاب‌ترين جزاير خاورميانه‌است كه هرساله توريست‌هاي زيادي را جذب مي‌كند. در اين جزيره شايد تنها چيزي كه در نگاه اول توجه هركسي را جلب كند وجود طراحي‌ پكوراسيون داخلي بسيار زيبا، شيك و مدرن است. به همين دليل طراحي داخلي در كيش مي‌تواند فرصت مناسبي باشد تا يك شركت طراحي داخلي هنر خود را در زمينه‌ي طراحي و معماري به خوبي به نمايش بگذارد.

بازسازي ساختمان و طراحي دكوراسيون داخلي

نوسازي يا بازسازي ساختمان از ديرباز در كشور ما وجود داشته است. مطالعات نشان مي‌دهد كه در عصر ايران باستان نوسازي و بازسازي ساختمان در ايران بسيار رايج بوده است. در واقع سنتي كه از آن امروزه به عنوان خانه تكاني ياد مي‌شود؛ برگرفته از فرهنگ و آداب ورسوم مردم همان زمان است. اين سنت هر ساله در روزهاي پاياني سال در كشور ما اجرا مي‌شود. از اين مسئله كه بگذريم امروزه در سراسر دنيا بازسازي ساختمان يا نوسازي آن امري كاملاً شناخته شده و رايج است. همانطور كه مي‌دانيد برخي از آپارتمان‌ها بعد از مرور زمان به تدريج حالت جذاب و زيباي خود را از دست داده و يا به اصطلاح ديگر بي روح مي‌شوند. در اين مواقع بايد بازسازي آپارتمان را شروه كرده و روح را به ساختمان بازگردانيم.

در كشور ما در دهه‌ي گذشته ساختمان‌هاي زيادي ساخته شده و حجم عظيمي از ساخت و ساز صورت داده است. مسلما اين ساختمان‌هاي ساخته شده اكنون نياز به بازسازي و نوسازي دارند. البته اين نكته را هم بايد در نظر بگيريم كه عمرمفيد ساختمان‌هايي كه ساخته مي‌شود 50 سال بوده اما بافت اين ساختمان‌ها و طراحي دكوراسيون داخلي آن‌ها قبل از رسيدن به 30 سال كاملاً كهنه و فرسوده شده و به بازسازي احتياج پيدا مي‌كنند. اين موارد اهميت بازسازي ساختمان‌ها در ايران را نسبت به ساير كشورها كاملاً آشكار مي‌سازد.

موضوع ديگري كه در بازسازي ساختمان وجود دارد بعد اقتصادي آن است. كاملاً مشخص است كه هزينه‌ي بازسازي و نوسازي بافت ساختمان‌ها به ميزان قابل‌توجهي كمتر از هزينه‌ي ساخت يك بناي جديد است.

بازدید : 172
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

طراحي و دكوراسيون داخلي مغازه

انواع طراحي دكوراسيون داخلي در ايران

در دنياي مدرن امروز طراحي دكوراسيون داخلي با عنوان نوعي صنعت، هنر و حرفه ياد مي‌شود. تعريفي كه از طراحي دكوراسيون داخلي ارائه مي‌شود؛ بهينه سازي فضاي داخلي ساختمان‌ها براي انجام دادن فعاليت‌هاي روزمره و كاري است.

همانطور كه مي‌دانيد بخش زيادي از زمان ما در طول روز در ساختمان‌ها و فضاهاي بسته مي‌گذرد. اين ساختمان‌ها هر كدام طراحي داخلي متفاوتي دارند. هر كدام از اين ساختمان‌ها فضايي را ايجاد مي‌كنند تا يكي از نيازهاي اوليه و اساسي انسان‌ها يعني نياز به مسكن را پاسخگو باشند. از طرفي بخش اعظمي از فعاليت‌هاي روزمره‌ي ما در اين فضاها با طراحي دكوراسيون داخلي انجام مي‌شود.

تاثير طراحي دكوراسيون داخلي بر روي جنبه‌هاي مختلف زندگي روزمره

آن چه موجب زيبايي و روح بخشيدن به يك بنا مي‌شود طراحي دكوراسيون داخلي آن است. به همين دليل مي‌توان اين‌طور نتيجه گرفت كه كيفيت طراحي داخلي تاثير بسيار زيادي بر روي نحوه‌ي انجام انواع فعاليت‌هاي روزمره ما دارد. طراحي دكوراسيون داخلي بنا نه تنها نگرش ما را تغيير داده بلكه احوال و شخصيت ما را نيز تحت تاثير مستقيم خود قرار مي‌دهد.

با توجه به اين موارد مي‌توان هدف طراحي دكوراسيون داخلي را افزايش بهره‌وري عملكرد فيزيكي و رواني فضا براي آرامش بخشيدن و راحت سازي زندگي تعريف كرد. معماري بدون طراحي دكوراسيون داخلي مانند بدن بدون روح است. از اين نوع معماري يا نمي‌توان استفاده كرد يا در صورت استفاده، نبايد كارايي زيادي را از آن انتظار داشت. در ادامه با انواع طراحي دكوراسيون داخلي آشنا مي‌شويم.

طراحي دكوراسيون داخلي مطب

مهم‌ترين عناصري كه در طراحي داخلي مطب بايد به بيننده القا شود؛ احساس امنيت و آرامش خاطر است. چرا كه در اين بينندگان اين نوع طراحي دكوراسيون داخلي در واقع بيماراني هستند كه از نظر جسمي و روحي در وضعيت خوبي قرار ندارند. در طراحي دكوراسيون داخلي مطب بايد نكاتي اساسي را در نظر داشت. طراح داخلي اين نوع بنا بايد درك درستي از علم رنگ‌شناسي، نور پردازي، علم فنگ شويي و چيدمان اصولي وسايل داشته باشد. او مي‌تواند با تركيب اين موارد به طرحي زيبا و قابل تائيد برسد. در واقع در طراحي دكوراسيون داخلي مطب مي‌توانيد با پياده‌سازي اصول و قواعد معماري به صورت علمي و به روز به طرحي چشم گير دست پيدا كنيد.

طراحي دكوراسيون داخلي اداري

از آن‌جايي كه دكوراسيون داخلي اداري تاثير مهمي در روحيه و افزايش بهره‌وري كاركنان دارد، طراحي دكوراسيون داخلي اداري همواره يكي از دغدغه‌هاي اصلي ومهم براي مديران و طراحان بوده است؛ بنابراين طراحي داخلي اداري بايد به گونه‌اي باشد كه براي همه‌ي افراد ازجمله: مديران، كاركنان و مشتريان زيبا و كاربردي باشد. جدابيت و احترام به سليقه‌ي كاربر دو نكته‌ي اصلي‌ست كه در طراحي داخلي اداري حتما بايد رعايت شود.

در طراحي دكوراسيون داخلي اداري علاوه بر توجه به نورپردازي و انتخاب رنگ مناسب، بايد به شيوه‌ي چينش وسايل كاربردي و مبلمان اداري هم توجه كرد.

طراحي دكوراسيون داخلي منزل

امروزه با گسترش خانه‌هاي آپارتماني و آپارتمان نشيني، طراحي داخلي منزل اهميت زيادي پيدا كرده است. سادگي و در عين حال مدرن بودن طراحيدكوراسيون داخلي منزل در خانه‌هاي آپارتماني اهميت زيادي دارد. اين موضوع به خصوص در خانه‌هايي با متراژ كوچكتر جلوه‌ي بيشتري دارد.

طراحي دكوراسيون داخلي مغازه

دكوراسيون داخلي مغازه متفاوت و منحصر به فرد يكي از عوامل مهم در افزايش فروش محصول است. اين دقيقا همان روشي است كه در كشورهاي پيشرفته اهميت زيادي داشته و بسيار به آن توجه مي‌شود. بيشترين نقطه‌اي كه مي‌تواند توجه مشتريان را جلب كرده و طراحي دكوراسيون داخلي اصولي آن در فروش شما موثر باشد، طراحي ويترين مغازه است. با توجه به اين موضوع مي‌توانيد طراحي دكوراسيون داخلي خود را با توجه به استانداردهاي روز دنيا، نوع كسب و كار، نوع مشتريان و طبقه‌ي اجتماعي آن‌ها هماهنگ كنيد.

طراحي دكوراسيون داخلي رستوران و كافي شاپ

زماني كه درباره‌ي طراحي دكوراسيون داخلي صحبت مي‌كنيم؛ مهم‌ترين مسئله‌اي كه بايد در نظر داشته باشيم انتخاب بستر و زمينه‌ي مناست براي طراحي است. انتخاب بستر مناسب مي‌تواند براي طراحي قسمت‌هاي ديگر نيز مفيد واقع شود. به طور مثال در ظراحي داخلي رستوران تركيب رنگ روشن همراه با رنگ سفيد مي‌تواند محيط اطراف را بزرگ‌تر از اندازه‌ي اصلي نمايش دهد.

مهم‌ترين بخشي كه در طراحي داخلي رستوران بايد توجه ويژه‌اي به آن كرد؛ انتخاب مبلمان، ميز و صندلي مناسب براي رستوران است. انتخاب ميز و صنپلي اصولي و صحيح مي‌تواند نقش قابل‌توجهي در جلوه بخشيدن به طراحي داخلي رستوران، فضاي بيروني و دعوت كنندگي كافه يا رستوران ايفا كند.

در انتخاب ميز و صندلي براي رستوران بايد به استانداردهاي كيفي و طراحي ارگونوميك آن‌ها توجه داشت. ميز و صندلي راحت مي‌تواند آرامش و لذت زيادي براي مشتريان به ارمغان آورده و تحت تاثير خودش قرار دهد تا جايي كه مشتري نسبت به فضا وفادار بماند.

طراحي دكوراسيون داخلي طلا فروشي

طراحي داخلي طلا فروشي آنقدرها هم كه به نظر مي‌رسد ساده نيست. چرا كه در واقع طراحي دكوراسيون داخلي طلا فروشي رابط اصلي بين بيننده و محيط مغازه است. موضوعي كه در طراحي داخلي مغازه نيازمند توجه ويژه‌اي است؛ نورپردازي و نحوه‌ي نمايش جواهرات براي مشتري است. از طرفي اين نورپردازي بايد به گونه‌اي باشد كه طلاي داخل ويترين كاملاً براي بيننده قابل ديدن باشد.

همانطور كه مي‌دانيد طلا كالاي گران قيميتي است به همين دليل در طراحي داخلي طلا فروشي علاوه بر زيبايي و چشمگيري بايد امنيت را هم در نظر داشته باشيم. به همين علت ويترين طلا فروشي علاوه بر دارا بودن ويژگي‌هاي بالا بايد امنيت بالايي هم داشته باشد؛ بنابراين با طراحي درست و اصولي ويترين مي‌توان علاوه بر نمايش كامل طلاها به مشتري، امنيت آن‌ها را هم تامين‌ كرد.

اگر به عنوان طراح قصد داريد كه طراحي دكوراسيون داخلي طلافروشي را بر عهده بگيريد بايد با توجه به فضا و موقعيتي كه در اختيار داريد، بهترين طرح را پياده كنيد. براي اين كار در قدم اول بايد مكان را به خوبي نياز سنجي كنيد و سپس با تركيب سليقه‌ي مشتري و به كارگيري تكنيك‌هاي روز دنيا طرحي بي‌نطير خلق كنيد. شما به عنوان يك طراح بايد به خوبي بدانيد كه هر مكاني طراحي خاصي مي‌طلبد و شما بايد با توجه به موقعيت مكان و شناسايي نيازها طراحي آن را انجام دهيد.

طراحي دكوراسيون داخلي ويلا

تاثير طراحي دكوراسيون داخلي در زندگي امروز انسان‌ها به قدري است كه نمي توان به سادگي آن را ناديده گرفت و از كنار آن گذشت. اين موضوع به خصوص در جوامعي كه به آن توجه كرده و آن را پياده سازي رده‌اند به وضوح قابل مشاهده است. بسياري از افراد تصور مي‌كنند كه طراحي داخلي مدرن تنها براي افراد ثروتمند جامعه است. ولي بهتر است بدانيد كه اين طراحي مي‌تواند براي افراد سطح متوسط جامعه هم مفيد و تاثير گذار باشد. در واقع اين طراح است كه بايد اين توانايي را داشته باشد كه متناسب با بودجه و فضاي شما طرح و دكوراسيوني همگون را به شما پيشنهاد دهد.

طراحي دكوراسون داخلي ويلا و چگونگي دكوراسيون داخلي

در طراحي داخلي ويلا عوامل زيادي تاثير دارند كه نوع مواد به كار رفته در ساخت وبلا يكي از اين عوامل است؛ اما جداي از اين عوامل؛ نور و رنگ مي‌تواند تاثير زيادي در طراحي داخلي ويلا داشته باشد. همانطور كه قبلا اشاره كرديم، نور و رنگ مي‌تواند هر انساني را مجذوب خود كند؛ بنابراين يك طراح داخلي حرفه‌اي بايد در طراحي داخلي ويلا با تركيب اين دوعامل بتواند طرحي زيبا و منحصر به فرد به وجود آورد. البته نبايد از تاثير نوع مواد به كار رفته در ساخت ويلا را ناديده

گرفت.

به هر حال بايد بدانيد كه در طراحي دكوراسيون داخلي ويلا دو عنصر رنگ و نوع مواد بايد در تركيب مناسبي در كنار هم قرار بگيرند. در واقع اگر محيط ما نور مناسبي نداشته باشد، مواد به كار رفته حتي در صورت گران قيمت بودن نمايي نخواهند داشت.

طراحي دكوراسيون داخلي در شيراز

طراحي داخلي در شيراز با تووجه به اين كه مردم اين شهر خود اهل ذوق و هنر هستند براي هر شركت طراحي داخلي كار سختي به نظر مي‌رسد. چرا كه بايد در طراحي دكوراسيون داخلي بناها براي اين مردم علاوه بر در نظر داشتن اصول اصلي طراحي داخلي، روحيه لطيف و ذوق هنري مردم اين شهر را هم در نظر داشته باشيم.

اگر به معماري گذشته‌ي اين شهر نگاه كنيم، متوجه خواهيم شد كه معماراني ماهر و زبردست با نهايت ذوق و هنر خود اين طراحي‌ها را انجام داده‌اند. از طرفي مردم اين شهر هر روز در گوشه و كنار شهر شاهد اين معماري‌ها بوده و به نوعي به آن‌ها عادت كرده‌اند. بنابر اين اگر قرار باشد در هرجاي اين شهر پروژه‌اي براي طراحي دكوراسيون داخلي انجام شود بايد فرهنگ غني و ذوق و هنر مردم در آن گنجانده شود. در حقيقت طراحي دكوراسيون داخلي بايد تليقي از سنت و مدرنيته باشد.

طراحي دكوراسيون داخلي در اهواز

در طراحي داخلي در اهواز بايد اين طراحي با توجه به آب و هواي گرم منطقه انجام شود. در چنين شهري استفاده از مواد مرغوب و مناسب در كنار رعايت اصول طراحي دكوراسيون داخلي از اهميت بالايي برخوردار است.

وظيفه‌ي طراح و دكوراتور در اين‌جا اين است كه هر محيطي را در هرجايي و هر مكاني با به كارگيري و رعايت اصول صحيح معماري به محيطي جذاب و پويا تبديل كند.

طراحي دكوراسيون داخلي در كيش

كيش يكي از زيباترين و جذاب‌ترين جزاير خاورميانه‌است كه هرساله توريست‌هاي زيادي را جذب مي‌كند. در اين جزيره شايد تنها چيزي كه در نگاه اول توجه هركسي را جلب كند وجود طراحي‌ پكوراسيون داخلي بسيار زيبا، شيك و مدرن است. به همين دليل طراحي داخلي در كيش مي‌تواند فرصت مناسبي باشد تا يك شركت طراحي داخلي هنر خود را در زمينه‌ي طراحي و معماري به خوبي به نمايش بگذارد.

بازسازي ساختمان و طراحي دكوراسيون داخلي

نوسازي يا بازسازي ساختمان از ديرباز در كشور ما وجود داشته است. مطالعات نشان مي‌دهد كه در عصر ايران باستان نوسازي و بازسازي ساختمان در ايران بسيار رايج بوده است. در واقع سنتي كه از آن امروزه به عنوان خانه تكاني ياد مي‌شود؛ برگرفته از فرهنگ و آداب ورسوم مردم همان زمان است. اين سنت هر ساله در روزهاي پاياني سال در كشور ما اجرا مي‌شود. از اين مسئله كه بگذريم امروزه در سراسر دنيا بازسازي ساختمان يا نوسازي آن امري كاملاً شناخته شده و رايج است. همانطور كه مي‌دانيد برخي از آپارتمان‌ها بعد از مرور زمان به تدريج حالت جذاب و زيباي خود را از دست داده و يا به اصطلاح ديگر بي روح مي‌شوند. در اين مواقع بايد بازسازي آپارتمان را شروه كرده و روح را به ساختمان بازگردانيم.

در كشور ما در دهه‌ي گذشته ساختمان‌هاي زيادي ساخته شده و حجم عظيمي از ساخت و ساز صورت داده است. مسلما اين ساختمان‌هاي ساخته شده اكنون نياز به بازسازي و نوسازي دارند. البته اين نكته را هم بايد در نظر بگيريم كه عمرمفيد ساختمان‌هايي كه ساخته مي‌شود 50 سال بوده اما بافت اين ساختمان‌ها و طراحي دكوراسيون داخلي آن‌ها قبل از رسيدن به 30 سال كاملاً كهنه و فرسوده شده و به بازسازي احتياج پيدا مي‌كنند. اين موارد اهميت بازسازي ساختمان‌ها در ايران را نسبت به ساير كشورها كاملاً آشكار مي‌سازد.

موضوع ديگري كه در بازسازي ساختمان وجود دارد بعد اقتصادي آن است. كاملاً مشخص است كه هزينه‌ي بازسازي و نوسازي بافت ساختمان‌ها به ميزان قابل‌توجهي كمتر از هزينه‌ي ساخت يك بناي جديد است.

بازدید : 204
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

شيوه‌ي مناسب طراحي دكوراسيون داخلي

بسياري از افراد علاقه‌مند هستند تا، طراحي دكوراسيون داخلي اتاق، يا محل كار خودشان را طراحي كنند، كنار هم قرار دادن وسايل، در طراحي دكوراسيون داخلي، مي‌تواند يك حس هيجان‌انگيز را به شما منتقل سازد، به‌گونه‌اي كه، به‌راحتي بعد از كسل شدن با يك تغيير كوچك، در طراحي دكوراسيون داخلي منزل يا محل كار خود، حس كسل بودن و خستگي را از خود دور كرده و احساسات زيبا را، جايگزين حس پژمردگي خود پس از يك روز شلوغ‌كاري كنيد و با استفاده از يك طراحي دكوراسيون داخلي در منزل خود حس سرزندگي و شادابي خود را به صورت مجدد به دست بياوريد.

چگونگي طراحي دكوراسيون داخلي

در حقيقت طراحي دكوراسيون داخلي ،يك هنر خاص و منحصربه‌فرد است، كه با علم درآميخته دروني خود مي‌تواند به خلق جلوه‌هاي زيبا در يك طراحي داخلي مطب، طراحي داخلي اداري، طراحي داخلي منزل، طراحي داخلي مغازه و يا حتي در طراحي داخلي رستوران به كار گرفته شود و يك جلوه زيبا را با چيدمان درست و دقيق وسايل براي بيننده به وجود بياورد، به‌گونه‌اي كه شما بتوانيد ساعت‌هاي متمادي در منزل خود استراحت كنيد و از مطالعه كردن در يك محل دنج و آرام لذت ببريد، يا حتي با عزيزان خود براي صرف شام سالگرد ازدواجتان به يك رستوران بسيار عالي با طراحي دكوراسيون داخلي زيبا دعوت كنيد و ساعات خوشي را در كنار خانواده خود سپري كنيد.

نكات مهم در طراحي دكوراسيون داخلي

از مهم‌ترين نكاتي كه در يك طراحي دكوراسيون داخلي اغلب موردتوجه واقع مي‌شود علاوه بر چگونگي چيدمان مناسب وسايل، تناژهاي رنگي زيبا و جذاب است كه با تركيب مناسب رنگ‌هاي گرم و سرد، در كنار يكديگر مي‌تواند يك جلوه‌ي هنري را در يك طراحي دكوراسيون داخلي زيبا به رخ شما بكشد.

هم‌چنين اگر شما علاقه‌مند هستيد كه، علاوه بر بهره‌مندي از يك طراحي دكوراسيون داخلي مدرن در محل كار يا منزل خود، از يك طراحي دكوراسيون داخلي كلاسيك نيز استفاده كنيد، بايد اين نكته را حتماً مدنظر قرار دهيد كه، بين چگونگي چيدمان لوازم وسايل كلاسيك و قديمي و لوازم و وسايل مدرن بايد تعادل برقرار كنيد.

در صورت برقراري تعادل بين چيدمان وسايل، طراحي دكوراسيون داخلي شما جذاب‌تر و چشم‌نوازتر خواهد شود، به‌گونه‌اي كه علاوه بر انتقال حس مدرنيته چيدمان طراحي دكوراسيون داخلي شما، طراحي و چيدمان كلاسيك نيز به‌خوبي خود را به نمايش بگذارد و يك جلوه‌ي زيبا در نظر بيننده به وجود بيايد.

هم‌چنين براي داشتن يك طراحي دكوراسيون داخلي بايد اين نكته را مدنظر قرار دهيم در استفاده از رنگ‌ها و يا وسايلي كه به آن‌ها علاقه‌مند هستيد، افراط نكنيد، فراموش نكنيد كه راز يك طراحي دكوراسيون داخلي موفق، ايجاد تعادل بين چيدمان وسايل داخلي خانه با كوچك‌ترين پلان‌هاي ارتباطي مؤثر ميان آن‌ها خواهد بود.

روش مناسب طراحي داخلي منزل

هنگامي‌كه قصد داريد تا طراحي دكوراسيون داخلي منزل را به بهترين شكل ممكن انجام دهيد، بايد اطلاعات كاملي در رابطه با چگونگي تركيب طيف‌هاي رنگي در كنار يكديگر داشته باشيد، به‌عنوان‌مثال، رنگ آبي آسماني در كنار رنگ سفيد در يك طراحي دكوراسيون داخلي مي‌تواند يك فضاي آرام‌بخش را براي شما به وجود بياورد، بنابراين اين دو تركيب رنگ را مي‌توانيد، يك تركيب مناسب براي طراحي چيدمان وسايل در طراحي دكوراسيون داخلي اتاق غذا خوردي در نظر بگيريد، تا در هنگام غذا خوردن اعضاي خانواده احساس بهتري را در كنار هم داشته باشند.

هم‌چنين تناژهاي رنگي بنفش و صورتي مي­تواند يكرنگ بسيار جذاب براي طراحي دكوراسيون داخلي اتاق‌خواب ‌باشد، يك تناژ رنگي تيره و روشن از رنگ بنفش در كنار يك نور ملايم مي‌تواند فضاي اتاق‌خواب را به يك فضاي آرام‌بخش تبديل كند، تا شما بعد از يك روز سخت‌كاري بتوانيد با رضايت خاطر كامل در اتاق‌خواب زيباي خود استراحت كنيد و انرژي ازدست‌رفته خود را مجدد به دست بياورديد.

از ديگر نكاتي كه بايد در طراحي دكوراسيون داخلي منازل خود به آن توجه ويژه‌اي را داشته باشيد چگونگي نورپردازي محيط و استفاده از لوازم روشنايي مناسب براي جلوه‌گر ساختن بهتر محيط مي‌باشد، شما با كمك وسايل روشنايي متنوع و متفاوت ارائه‌شده در بازا، مي‌توانيد منزل خود را به يك محيط نوراني جذاب و زيبا براي جمع‌هاي گرم و صميمانه اعضاي خانواده در شب‌هاي طولاني تبدل كنيد.

نكات مهم دكوراسيون داخلي منزل

درصورتي‌كه علاقه‌مند هستيد تا از مبلمان‌هاي امروزي و مدرن در طراحي دكوراسيون داخلي منازل خود استفاده كنيد، بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه آويختن يك نقاشي بسيار زيبا يا يك تابلو فرش جذاب بروي ديوار قسمت پشت مبلمان‌هاي موردنظر شما مي‌توان زيبايي چيدمان داخلي و طراحي داخلي شمارا چندين برابر كند.

علاوه بر انتخاب يك مبلمان مناسب، نحوه‌ي چيدمان آن‌ها براي قرارگيري راحت‌تر ميهمان و اعضاي خانواده مي‌تواند، يكي ديگر از گزينه‌هاي موردنظر در يك طراحي دكوراسيون داخلي مناسب باشد، به‌علاوه اگر به مطالعه علاقه مند هستيد و يك كتابخانه رنگارنگ از كتاب‌هاي مختل داريد، در طراحي دكوراسيون داخلي منزل خود، حتماً يك محل مناسب براي قرار گرفتن كتابخانه خود در نظر بگيريد، تا راحت‌تر بتوانيد به‌دور از هياهوي دنياي امروزي ساعت‌ها از مطالعه خود در يك محل دنج لذت ببريد.

طراحي دكوراسيون داخلي اداري

در چيدمان و طراحي دكوراسيون داخلي اداري، بايد اين نكته را مدنظر قرار دهيد كه، درست است كه شما بايد، يك سبك چيدمان رسمي را بايد در نظر داشته باشيد، ولي اين نكته را فراموش نكنيد كه، محيط كار در اصل خانه اول كارمندان است و ساعت‌هاي زيادي از روز را كارمندان در اتاق كار خود سپري مي‌كنند و بايد از احساس آرامش كاملي برخوردار باشند، تا بتوانند به‌خوبي فعاليت‌هاي كاري خود را به نحو احسنت به انجام برسانند.

نحوه‌ي چيدمان ميز كارمندان و مراجعين و طراحي يك فضاي نوراني و دل‌باز براي طراحي دكوراسيون داخلي اداري، يكي از مهم‌ترين نكاتي مي‌باشد، كه بايد حتماً موردتوجه قرار گيرد، زيرا درصورتي‌كه محيط كم‌نور و كسل‌كننده باشد، راندمان كاري كارمندان به‌شدت افت خواهد كرد و نمي‌توانند عملكرد مورد انتظار را در پست اداري كه براي آن‌ها در نظرگرفته شده است داشته باشند.

چگونگي طراحي داخلي مطب

براي طراحي دكوراسيون داخلي مطب، بايد اين نكات را مدنظر قرار دهيد كه، در طراحي داخلي مطب موردنظر بايد به نحوه‌ي طراحي يك مكان مناسب براي پزشك جهت ويزيت بيماران، يك محل براي نوبت‌دهي به بيماران و يك محل نيز براي منتظر ماندن بيماران، تا زمان فرارسيدن نوبت آن‌ها براي مراجعه نزد پزشك موردنظر، در طراحي دكوراسيون داخلي مدنظر حتماً موردتوجه واقع شود.

هم‌چنين براي سرگرم شدن بيماران، مي‌توانيد از وسايل سرگرم‌كننده مانند مجلات داراي نكات آموزشي و پزشكي استفاده كنيد، هم‌چنين طراحي چند قاب عكس هنري، مي‌تواند طراحي داخلي مطلب را، از حالت خشك و رسمي خارج كندو بيماران احساس راحتي بيشتري را در طول حضور خود در مطب پزشك موردنظر داشته باشند.

روش اصولي طراحي ويترين مغازه

درصورتي‌كه قصد داريد تا به كسب‌وكار خود رونق بيشتري دهيد و مشتري‌هاي بيشتري را به‌سوي مغازه خود جذب كنيد، مي‌توانيد با استفاده از يك دكوراسيون داخلي مغازه مناسب، مشتري‌هاي بيشتري را به‌سوي مغازه خود جذب كنيد.

يكي از اصول اوليه براي طراحي مغازه، توجه به اين نكته مي‌باشد كه، شما بايد در ويترين مغازه خود اجناسي را قرار دهيد كه، مشتري‌هاي بيشتري خواستار تهيه و استفاده از آن‌ها هستند، هم‌چنين در طراحي دكوراسيون داخلي مغازه خود، بايد اين نكته را نيز مدنظر قرار دهيد، كه هرگز مغازه شما بيش‌ازاندازه شلوغ و پر از وسيله‌هاي مختلف نباشد، چراكه امكان بازديد مشتري از اجناس تقريباً غيرممكن مي‌شود و شما نمي‌توانيد اجناس خود را به‌خوبي به مشتري‌هايتان عرضه كنيد.

هزينه مناسب طراحي ويترين مغازه

باوجود نكات بيان‌شده، اگر قصد داريد تا دكوراسيون داخلي مغازه مدنظر خود را انجام دهيد، بايد اين نكته را مدنظر قرار دهيد كه، هزينه تمام‌شده براي طراحي دكوراسيون داخلي مناسب براي مغازه شما، چه ميزان خواهد بود، تا باوجود صرف هزينه كمتر، بتوانيد يك طراحي داخلي مناسب و باكيفيت را براي مغازه خود انجام دهيد.

به شما توصيه مي‌كنيم كه، در صورت عدم اطلاع از چگونگي نحوه‌ي طراحي داخلي ويترين مغازه، حتماً از افراد متبحر در اين حوزه بهره‌مند شويد، تا يك دكوراسيون زيبا و جذاب و درعين‌حال مقرون‌به‌صرفه را بتوانيد براي جذب بيشتر مشتري‌هاي خود ارائه كنيد.

روش مناسب براي طراحي داخلي رستوران

اگر قصد داريد تا، طراحي دكوراسيون داخلي يك رستوران را به عهده بگيريد، بايد به اين نكات توجه داشته باشيد كه، رستوران در فضاي روباز قرار است به مشتري‌هاي خود خدماتي را ارائه كند، يا اين‌كه خدمات ارائه‌شده فقط در يك محيط بسته صورت خواهد پذيرفت.

هم‌چنين استفاده از يك طراحي داخلي شيك و آرامش‌بخش، مي‌تواند براي يك رستوران بسيار جذاب باشد، تا مشتري‌ها بتوانند اوقات خوشي را با خانواده خود در هنگام صرف غذاي موردعلاقه‌شان در رستوران موردنظر خود سپري كنند.

چگونگي طراحي داخلي ويلا

در طراحي دكوراسيون داخلي ويلا بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه، مساحت ويلا در صورت بزرگ بودن نيازمند ارائه چيدمان متفاوت‌تري نسبت به يك محيط كوچك‌تر دارد، درصورتي‌كه ويلاي موردنظر، داراي مساحت بزرگ‌تري باشد، شما مي‌توانيد علاوه بر فراهم كردن يك ست مناسب مبلمان ،از يك ميز ناهارخوري بزرگ نيز براي صرف ناهار خانواده استفاده كنيد.

هم‌چنين درصورتي‌كه ويلاي مدنظرشما، داراي حياط بزرگي باشد، مي‌توانيد يك ميز و صندلي كوچك در طراحي داخلي ويلا ، نيز در يك‌گوشه حياط قرار دهيد تا در عصرهاي تابستاني بتوانيد لذت نوشيدن يك چاي دل‌چسب را در يك فضاي باز تجربه كنيد و از طعم چاي خود لذت ببريد.

شيوه ي طراحي داخلي طلا فروشي

در طراحي داخلي طلا فروشي ، بايد توجه داشته باشيم كه، فضاي موردنظر براي فرد طلافروش در پشت پيش‌خوان، بايد داراي نكات امنيتي براي قرار دادن طلاهاي مورد بازديد براي مشتري‌هاي مراجعه‌كننده باشد، همچنين بايد اين نكته را مدنظر قرار دهيم كه، حتماً محل قرار گرفتن درب امنيتي مناسب و آژير خطر در دسترس را، براي طراحي دكوراسيون داخلي يك طلافروشي بايد مدنظر قرار دهيم.

هم‌چنين قرار دادن وسايل نورپردازي مناسب، مي‌تواند تلالو زيباتري را به طلاهاي قرارگرفته در قسمت ويترين طلافروشي ببخشد، با طرحي يك ويترين با طبقات داراي ارتفاع‌هاي متفاوت مي‌توانيم، طلاهاي خاص‌تر را بيشتر از ديگر طلاهاي عرضه‌شده براي مشتريان به نمايش بگذاريم، تا مشتري‌ها بتوانند در انتخاب خود دقت بيشتري برخوردار باشند.

نكات مهم طراحي داخلي طلا فروشي

علاوه بر نكات بيان‌شده، بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه فضاي موردنظر براي طراحي دكوراسيون داخلي يك طلافروشي بايد مناسب باشد، تا مشتري‌ها بتوانند آزادانه‌تر محصولات ارائه‌شده را با يكديگر مقايسه كرده و انتخاب خود را انجام دهيد.

طراحي ويترين‌هاي داخلي در ديواره‌هاي طلافروشي نيز، مي‌تواند به‌عنوان يك ايده متفاوت براي مشتري‌ها جذاب‌تر باشد، به‌گونه‌اي كه مشتري­ها محصولات بيشتري را در برابر خود مشاهده كنند و بتوانند با مقايسه بين طراحي و اندازه طلاهاي متفاوت، از قدرت انتخاب بيشتري برخوردار باشند.

بايدها و نبايدهاي طراحي دكوراسيون داخلي

بايد توجه كنيم كه نوع طراحي‌هاي ارائه‌شده براي طراحي داخلي منازل، ادارات، مغازه‌ها و رستوران‌ها كاملاً با يكديگر متفاوت بوده و نيازمند افراد متبحر در اين حوزه مي‌باشد، تا بنابراين كه ساختمان نوساز است يا قديمي، اقدام به بازسازي ساختمان مدنظر براي انجام يك طراحي دكوراسيون داخلي مناسب در محل موردنظر كنند.

هم‌چنين شركت طراحي داخلي مناسب ، در بيشتر شهرهاي كشور وجود دارند تا، شما بتوانيد طراحي‌هاي داخلي موردنظر خود را در محل موردنظر خود راحت­تر پياده‌سازي كنيد، از اين شركت‌هاي ارائه كننده خدمات طراحي دكوراسيون داخلي، مي‌توان به شركت‌هاي طراحي داخلي در شيراز، شركت‌هاي طراحي داخلي در اهواز و يا حتي شركت‌هاي طراحي داخلي در كيش اشاره كرد، اين شركت‌ها مي‌توانند با بهره مندي از افراد متخصص به‌خوبي ايده مدنظر شمارا با كمترين وقت و هزينه پياده‌سازي كرده و رضايت خاطر شما را، با وجود ارائه يك طراحي داخلي دقيق و مناسب به­ خوبي فراهم كنند.

بازدید : 164
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مناسب ترين حمام كودك
باتوجه به اهميت نگهداري كودكان به عنوان آسيب پذيرترين فرد خانواده، بهتر است در تمامي مكان هاي خانه سعي شود امنيت و آسايش آن را در نظر بگيريد. حمام يكي از اصلي ترين مكان هايي است كه بايد جايي بي خطر براي كودك باشد، از اين رو بايد در دكوراسيون حمام كودك فضايي امن و راحت را برايش ايجاد كرد، تا علاوه بر امنيت در نگهداري اش، احساس شادي و راحتي بسياري در آن مكان داشته باشد. اما علاوه بر حفظ امنيت و شادي كودك در حمام، دكوراسيون داخلي اين فضا را بايد طوري طراحي كرد كه براي ديگر افراد خانواده نيز قابل استفاده و مناسب باشد.

در اين بخش مي خواهيم شما را با علم دكوراسيون داخلي و طراحي داخلي اين فضاي پراستفاده آشنا سازيم تا با بهترين شيوه بتوانيد از آن استفاده كنيد.
از آنجاييكه اعضاي خانواده هيچ گاه ثابت نيستند و ممكن است بر تعداد كودكان افزوده شود، توصيه مي كنيم خانواده هايي كه بچه كوچك دارند، حمام كودك خود را به قدر كافي انعطاف پذير كنند تا با گذر زمان و رشد تدريجي بچه ها مشكلي در كمبود فضا نداشته و محيط با بچه ها سازگار باشد.
اولين قدم را در دكوراسيون داخلي حمام كودك با ايجاد گرماي مناسب در حمام برداريد، سپس سعي كنيد با تهيه سطوح ضد آب و مقاوم كه روي پوشش سنگي حمام قرار مي گيرد، بچه ها را از سر خوردن و صدمه ديدن در امان بداريد.
با توجه به اينكه كودكان در سنين پايين نميتوانند كوچكترين كار شخصي شان را به تنهايي و بدون كمك ديگران انجام دهند و در تمامي كارهايشان از لباس پوشيدن گرفته تا غذا خوردن و دستشويي رفتن و حمام كردن به كمك بزرگترهايشان نياز مبرم دارند، از اين رو بهتر است طراحي داخلي فضاي حمام كودك به گونه اي باشد كه افراد بزرگتر به هنگام شستشوي كودك خود به راحتي بتوانند در حمام جابجا شوند.
علاوه بر درنظر گرفتن فضاي بيشتر براي والدين، وان حمام كودك نيز بهتر است به اندازه اي بزرگ باشد كه دو كودك در آن به راحتي حمام كنند. چراكه آنها عاشق آب بازي در وان حمام هستند و بهتر است فضاي مناسبي را برايشان در نظر بگيريد. ديواره ها و سطح حمام كودك را بايد با متريال ضد آب و مقاوم طراحي كنيد تا به هنگام پاشيدن آب به اطراف وسايل و تجهيزات حمام آسيب نبينند.

مناسب ترين دكوراسيون حمام كودك
غالبا در صنعت مصالح سازي، كاشي ها و مصالح به كار رفته در ساخت حمام را از مقاوم ترين مواد مي سازند كه علاوه بر مقاومت آنها زيبايي ويژه اي را به ظاهر و دكوراسيون حمام كودك مي دهد و در عين حال محكم و مقاوم هم هستند.
كودكان عاشق رنگ هاي شاد و زيبا هستند از اين رو توصيه مي كنيم حتما در دكوراسيون داخلي حمام كودك خود از رنگ هاي شاد و روشن استفاده كنيد تا محيطي جذاب و دوستداشتني براي او باشد.
بهتر است فضاي مناسبي را در حمام كودك براي نگهداري حوله ها و لباس هاي تميز و گاها چرك در نظر بگيريد و با زدن قلاب يا چوب لباسي هاي مخصوص، مشكلي براي دسترسي آسان به حوله ها و لباس ها نداشته باشيد. هيچ گاه مواد شيميايي را در دسترس كودكان در حمام قرار ندهيد، چراكه اين مواد براي سلامتي آنها بسيار خطرناك بوده و شايد آسيب هاي غيرقابل جبراني را براي كودك شما به بار آورد، از اين رو در طراحي داخلي حمام كودك سعي كنيد از كمدهاي قفل دار براي نگهداري مواد پاك كننده شيميايي و سفيدكننده ها استفاده شود. يكي از بهترين كارهايي كه مي تواند در طراحي دكوراسيون حمام كودك انجام دهيد استفاده از قفسه هايي براي جاسازي حوله هاي اضافي، دستمال و يا لوازم تعويض پوشك بچه است كه كاربرد فراواني را در طي شبانه روز دارد.

طراحي داخل ويلا , طراحي رستوران سنتي , بازسازي ساختمان قديمي , ويترين جلوي مغازه , دكوراسيون داخلي , طراحي دكوراسيون داخلي اداري , طراحي داخلي , طراحي داخلي مطب دكتر , دكوراسيون داخلي طلا فروشي

بازدید : 189
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

اصول طراحي باغچه در حياط كوچك

در زندگي امروز، با كاهش ارتباطات و افزايش وسايل الكترونيكي، وجود باغچه در منزل مسكوني ضروري به نظر مي‌رسد. براي اين كار ضروري است يك روش خاص را جهت طراحي باغچه برگزيده و با اصول پيش برويد! اگرچه روش‌هاي كلاسيك طراحي باغ و باغچه منسوخ شده، اما هنوز هم مي‌توان ايده‌هاي جذاب زيادي از اين روش‌ها استخراج و استفاده كرد. در اين مقاله به شما مي‌آموزيم گونه در يك حياط كوچك، با بهره‌گيري شيوه‌هاي قديمي اما موثر، يك باغچه مدرن و زيبا ايجاد كنيد. با ما همراه باشيد!

جداسازي فضاهاي موجود در باغچه‌هاي كوچك

باغ‌هاي ايراني از گذشته تا كنون، جزو باشكوه‌ترين‌ها بوده اند و جلال و زيبايي خاصي داشته اند! تقريبا در تمام طراحي باغچه مدرن و زيبا، عناصر و محيط‌هاي خشن باغ و باغچه، به وسيله گياهان و عناصر لطيف، هماهنگ و زيبا سازي شده اند؛ البته توجه به ساختار هركدام از اين فضا‌ها نيز در اين‌گونه طراحي‌ها بايد رعايت شود.

دكوراسيون حياط‌هاي كوچك

در طراحي باغچه حفظ ساختار و استخوان بندي حياط و باغچه بسيار مهم است. استفاده از دكوراسيون زيبا و هماهنگ مي‌تواند به حفظ بهتر و بيشر ساختار باغچه كمك شاياني بكند. براي مثال در تصوير زير، با استفاده از سنگ‌فرش زيبا، گوشه حياط به صورت يكدست به باغچه تبديل شده است! همچنين براي زيبايي بيشتر و افزايش تنوع، از مبلمان چوبي و هماهنگ با محيط طبيعي استفاده شده است.

ساخت اسكلت اصلي يك باغچه در طراحي حياط

در باغچه‌هاي قديمي، از آلاچيق، جويبار، ديوار و سنگ‌فرش استفاده مي‌شد اما در حياط كوچك ما، امكان احداث چنين امكاناتي به دليل مساحت كم وجود ندارد! بنابراين از اجزا و عناصر مدرن و ساده ترين استفاده مي‌كنيم. همانطور كه در تصوير مي‌بينيد، استفاده از سنگ، سنگريزه و تخته چوب‌هايي براي اسكلت باغچه كوچكمان، بسيار شيك‌تر از آلاچيق‌هاي مجلل است! اما بايد توجه كرد استفاده از آلاچيق‌هاي كوچك هم روشي خلاقانه براي دكوراسيون باغچه مي‌باشد!

لطيف كردن حاشه باغ به وسيله كاشت گياه

گياهان علاوه بر اينكه به محيط شما رنگ و طراوت مي‌بخشند، موجب نرم كردن حاشيه حياط و لطيف‌تر شدن فضا مي‌شوند. يكي از كار‌هاي عقلاني در طراحي باغچه، استفاده از گياهان براي پركردن حواشي مي‌باشد. همانطور كه در تصوير زير مشاهده مي‌كنيد، حواشي حياط را با استفاده از گياهان زيبا پركرده ايم!

گياهان مختلف بي‌نظمي مي‌آورند!

بر خلاف تصور بسياري از ما، استفاده از گياهان مختلف نه تنها زيبا نيست بلكه باعث كاهش نظم حياط و در نتيجه زشتي باغچه مي‌شود. در طراحي باغچه كوچك، دكوراسيوني موفق است كه حداكثر از دو گونه گياهي استفاده كند و ارتبط بين اجزاي ديگر حياط و گياهان باغچه به خوبي حفظ شود. علاوه بر اين، انتخاب چندين گونه گياهي، طراحي و چيدمان حياط را برهم زده و باعث شلوغي در رنگ‌ها مي‌شود. در عكس زير، تعداد كمي از گونه‌هاي گياهي، با فضاي دلپذير حياط تريكب شده و باغچه‌اي زيبا را پديد آورده اند.

يكي ديگر از ايده‌ها براي حفظ يكدستي و هماهنگي باغچه، استفاده از حاشيه‌هاي سفيد و گياهان هميشه سبز است. در واقع اين ايده از روش‌هاي سنتي طراحي باغچه گرفته شده و بسيار پركاربرد است. در تصوير زير مشاهده مي‌كنيد كه با استفاده از حاشيه‌هاي سفيد، رنگ گياهان تثبيت شده و هماهنگي خاصي به حياط عطا شده است.

بهره گيري از نقاط كانوني در طراحي باغچه

اين مورد نيز با ايده گرفتن از طراحي باغچه كلاسيك ارائه شده است! در اين ايده، عناصري كوچك را با هدف قرارگيري در نقطه‌كانوني محل طراحي و برنامه ريزي مي‌كنند. يكي از اشتباهاتي كه سبب از بين رفتن نقطه كانوني در باغچه مي‌شود، استفاده از پرچين، فنس يا حصار و ديواري است كه باغ را محدود مي‌كند. براي ايجاد نقطه كانوني زيبا، مي‌توان از يك آبنما، مجسه يا حتي مبل شيك استفاده كرد. در تصوير زير استفاده از آبنما سبب ايجاد نقطه كانوني زيبايي در طراحي باغچه شده است.

پيام آخر: الگوگرفتن از گذشته

در اين مقاله آموختيد كه الگوگرفتن از گذشتگان بسيار موثر است. در تصوير زير نمونه كاملي از طراحي باغچه كوچك و اصولي كه تمام روش‌هاي ارائه شده در اين مقاله را به خوبي انجام داده است، مشاهده مي‌كنيد. اين باغچه به وسيله نقطه كانوني جذاب ميزغذاخوري و گياهان تقريبا هم نوع، چشم نوازي خاصي به خود گرفته است. علاوه بر اين، فضاهاي ضخيم و خشن خم با استفاده از گياهان زيبا پر شده اند. حاشيه شيري رنگ فضا هم سبب افزايش يكدستي باغچه و گياهان گشته است.

طراحي داخلي ويلا , طراحي داخلي رستوران , بازسازي ساختمان , طراحي داخلي مغازه , طراحي داخلي منزل , طراحي داخلي اداري , طراحي دكوراسيون داخلي, طراحي داخلي مطب , طراحي داخلي طلا فروشي

بازدید : 261
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

۹ ساختماني كه بيشترين نقد را در دنيا داشته اند: قسمت اول

براي رقابت هاي جام جهاني ۲۰۲۲ در قطر، يك استاديوم ورزشي به نام زاها در دوحه ساخته شد كه بيشتر از يك سال از افتتاحيه و پرده برداري آن مي گذرد. اين استاديوم ورزشي همواره بحث ها و جنجال ها را به همراه داشته است، با گذشت ۱۲ ماه از افتتاح اين ساختما هنوز هم جزء اخار مهم جهان است. اخيرا به دليل اظهارات دفتر معماري حديد در مورد مرگ و مير كارگران در حال كار اين ساختمان و شرايط كاري مشكوك كارگران در قطر اين مسئله ابعاد قانوني به خود گرفته است. اين ساختمان از جهت ويژگي هاي بيولوژيكي مطرح شده در آن هم بارها به صورت گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است. نقد هايي كه درباره ساختمان الوكره انجام شد باعث شد تا ساختمان هايي كه در تاريخ معماري جهان مورد نقد قرار گرفته اند را گردآوري كنيم.

مايكل گريوز يكي از پنج معمار نيويورك، اين ساختمان را با هدف ساخت بنايي براي جشن گرفتن اهالي پورتلند طراحي كرد. طبق گزارشات، گريوز در مناقصه شركت كرد و آن را به دليل پيشنهاد بودجه كم و پايبندي به اصول طراحي شهري موجود برنده شد. اين ساختمان در هنگام ساخت، با هزينه هاي فراواني كه از قبل محاسبه نشده بودند روبه رو شد و برنامه هاي از پيش تايين شده اي از آن حذف شد. گريوز تصميم داشت يك ساختمان بسيار برزگ با ستون هاي متناوب قرمز و پنجره هاي به اصطلاح خاموش و روبان هاي تزييني كه يادآور جشن هاي مجلل هستند را بسازد كه با نا رضايتي ساكنين اين منطقه مواجه شد و قرار دادن اين ساختمان به عنوان يك ساختمان مدني و مردمي در پورتلند، انتقادات فراواني را از جهات معماري داخلي شبه كلاسيك و پلان بسته طراحي داخلي به همراه داشت. اين ساختمان در مركز بحث هايي در ارتباط با سودمندي پست مدرنيسم در زمينه عملكردي ساختمان ها بوده است.

۳۲ سال بعد ساختمان به شدت نياز به بازسازي با بودجه بيشتر از ۹۵ ميليون دلار در دو سال داشته است. انتقادات بسياري كه به اين ساختمان وارد شد، سبب شده تا مقامات اين شهر نسبت به آينده اين بنا بازنگري داشته باشند و ممكن است آن را تخريب كنند. مايكل گريوز در اين باره گفت: “ايده از بين بردن اين ساختمان همانند كشتن يك بچه است…”

آنتوني گائودي معمار معروف اسپانيايي، سازنده كليساي كاتوليك بارسلونا است. اين كليسا به طولاني ترين پروژه ساخت و ساز در حال اجرا در جهان مشهور است و در حال حاضر ۱۳۴ سال از ساخت آن مي گذرد و هزينه آن كه ۲۵ مليون يورو مي باشد به طور كامل توسط بودجه بخش خصوصي تامين مي شود. ساخت و ساز اين بنا در سال ۱۸۸۲ آغاز شد اما به دليل مرگ ناگهاني گائودي در سال ۱۹۲۶ متوقف مي شود. در آغاز دهه ۱۹۶۰ ميلادي معماران توانمند بسياري از جمله لوكوربوزيه و آلوار آلتو انتقاد ها فراواني از اين ساختمان كردند و مبارزات ناموفقي بر عيله آن انجام دادند. آن ها اعتقاد داشتند كه طراحي گائودي بايد مدرن شود و مي گفتند اين طراحي مطابق نياز هاي روز نيست اما اين انتقادات راهي از پيش نبرد.

نقشه هاي اصلي ساختمان در آغاز جنگ داخلي اسپانيا از بين رفت به همين دليل نزديك به صد سال بعد از مرگ گائودي، يك سري از معماران به اجراي يك رونوشت از برنامه هاي اصلي اين پروژه پرداختند و در نهايت طرح گائودي بنا بر برنامه زماني پروژه در سال ۲۰۲۶ ، در صدمين سال مرگ گائودي و پس از ۱۴۴ سال به پايان خواهد رسيد.

“مشتري من در عجله نيست” اين گفته گائودي در توصيف كار خود بود.

اين ساختمان در مركز بمبئي قرار دارد، برج ۲۷ طبقه اي كه فقط براي سكونت يك خانواده ساخته شده است و در محله زاغه نشين گوليبار قرار دارد. اين ساختمان كه گران ترين محل اقامت خصوصي در جهان است و ارزش يك بيليون دلاري دارد، به سفارش مالك آن يعني موكش آمباني كه پنجمين مرد ثروتمند جهان است، توسط معمار هاي آمريكايي به گونه اي طراحي شده كه هر طبقه ويژگي هاي خاص خود را دارد. اين پروژه مخالفت هاي بسياري از طرف ساكنان بمبئي و انتقادات گوناگون جهاني را به همراه داشته است كه تمام اين انتقادها متوجه صاحب اين خانه مي باشد زيرا بنا از بافت شهري جدا است و مانند يك جسم اضافي در منطقه قرار گرفته است. زير بناي فضا ها بيش از حد معمول مي باشند و داراي شش طبقه پاركينگ، نه آسانسور خصوصي، و ۴۰۰۰۰۰ فوت مربع از فضاي مسكوني براي يك خانواده است.

دكوراسيون ويلا , طراحي رستوران مدرن , بازسازي نماي ساختمان قديمي , ويترين مغازه , طراحي منزل مسكوني , طراحي دكوراسيون اداري , طراحي دكوراسيون داخلي , طراحي داخلي مطب , طراحي داخلي طلا فروشي

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 63
  • بازدید سال : 111
  • بازدید کلی : 3713
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه